سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته پاکستان روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در خصوص ششمین دور نشست کمیته مشترک مرزی ایران و پاکستان گفت: این نشست، با توجه به اهمیت توسعه مبادلات بازرگانی ایران و پاکستان از طریق مرزهای طولانی دو کشور و بر اساس مصوبه اجلاسیه های مشترک فی مابین مقامات عالی دو کشور برگزار شده است.
«محمد رفیعی» هدف از برگزاری این کمیته را توسعه مبادلات مرزی، توسعه فعالیت های بازارچه های مرزی، افتتاح سریع گذرگاه های مرزی ریمدان - مند و پیشین - گبد، رونق ترانزیت و حمل و نقل کالا و رفع موانع و مشکلات تجارت در راستای رونق مبادلات تجاری عنوان کرد و افزود:تاکنون از پنج کمیته مشترک مرزی برگزار شده سه کمیته در زاهدان و دو کمیته در کویته پاکستان برگزار شده است.
وی اضافه کرد:ششمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان که امروز دوشنبه آغاز شده است، تا فردا بیست و چهارم مهرماه ادامه می یابد.
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در پاکستان تصریح کرد:رییس ایرانی این هیات 20 نفره را «نادر میرشکار» رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان و رییس هیات پاکستانی را نیز «اشرف علی» رییس گمرکات ایالت بلوچستان بر عهده دارد.
همچنین سرکنسول ایران در کویته، سرکنسول پاکستان در زاهدان، مدیرکل راه آهن سیستان و بلوچستان، معاون گمرک میرجاوه، نمایندگانی از بخش خصوصی ایران و پاکستان، رییس اتاق بازرگانی و تجارت زاهدان، نمایندگانی از دستگاه های اجرایی، دیپلماتیک، نظارتی و اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان در نشست کویته حضور دارند.
به گزارش ایرنا پنجمین نشست کمیته مشترک تجارت مرزی ایران و پاکستان، یازدهم مردادماه 1396 در زاهدان برگزار شد.
در پنجمین نشست کمیته تجارت مرزی ایران و پاکستان، نمایندگان سرکنسولگری پاکستان در زاهدان، گمرک کویته پاکستان، رایزن بازرگانی سفارت پاکستان در تهران، مدیر اداره کل بنادر ایالت بلوچستان پاکستان، معاون مدیرکل ترانزیت، رایزن بخش صدور ویزا کنسولگری پاکستان در زاهدان اعضای اتاق بازرگانی کویته، مدیرکل شیلات ایالت بلوچستان پاکستان، مدیر شیلات آبهای داخلی ایالت بلوچستان، نماینده سازمان راه آهن ایالت بلوچستان، نماینده شرکت حمل و نقل، وزارت خارجه، وزارت ارتباطات و بانک های تجاری این ایالت حضور داشتند.
استان سیستان و بلوچستان با کشور پاکستان حدود یکهزار کیلومتر مرز مشترک دارد که خود، ظرفیت بزرگی در موضوع تجارت و مبادلات مرزی با این کشور بزرگ و پرجمعیت است.
مرز مشترک این استان با پاکستان ظرفیت بزرگی در زمینه تجارت و مبادلات مرزی با این کشور بزرگ و پرجمعیت محسوب می شود.
آساق**6125**1337
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.