مولوی محمدعلی شهنوازی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امام حسین(ع) در قیام سال 61 هجری به جهان بشریت درس آزادگی، مردانگی، شهامت، غیرت و ایستادگی در مقابل مستکبران را دادند و هم اینک بعد از قرن ها نام ایشان جاودانه و ماندگار است.
وی افزود: اهل سنت نیز مانند شیعه از شهادت امام حسین (ع) اندوهگین و پریشان هستند و در دل غم سنگینی را تحمل و عمل زشت یزیدیان را به شدت محکوم می کنند.
وی ادامه داد: اهل سنت در مواقع عزا و مرگ عزیزان خود و در سالگرد رحلت پیامبر(ص) و بزرگان دین بر مبنا و عقیده خود عمل می کنند بنابراین در مبحث شهادت امام حسین(ع) نیز همان عقیده خود را دنبال می کنند و در غم شهادت اباعبدالله با اهل تشیع شریک اند.
مولوی شهنوازی اظهار داشت: در صحنه کربلا برادران و افراد بسیار نزدیک حضرت امام حسین(ع) و خاندان رسالت، مظلومانه به شهادت رسیدند اما خواست و اراده پروردگار بر این بود که دین اسلام پایدار و نام و یاد حضرت رسول اکرم(ص) جاودانه بماند.
وی ادامه داد: افرادی که در سرزمین عراق که در زمانی مهد بزرگان دین از جمله امام علی(ع) و امام حسن(ع) بود اهل بیت پیامبر اسلام (ص) را به شهادت رساندند شقی ترین انسانها بودند.
امام جمعه اهل سنت خاش گفت: کسانی که امام حسین(ع) و یاران با وفایشان را در صحرای کربلا به شهادت رساندند از آنان در تاریخ به بدی یاد می شود و همواره مورد لعن و نفرت مسلمانان و تمام آزادی خواهان خواهان جهان هستند.
7310**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.