به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی روز پنجشنبه در گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در تربیت دینی پیوند اصیل بین فرزندان و خانواده حاکم است اظهار داشت: با وجود هجمه های فراوان فرهنگی بیگانگان در کشورهای اسلامی گسست خانوادگی مشاهده نمی شود.
امام جمعه زاهدان یکی از بلایا و بیمارهای مزمن در جامعه را جدایی فرزندان از خانواده ذکر کرد و افزود: سیستم آموزش و پرورش وظیفه مند است که این پیوند را استحکام بخشد.
نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امروز انجمن های اولیا و مربیان به عنوان ضروری ترین مساله باید مورد توجه قرار گیرد.
آیت الله سلیمانی بر مهارت آموزی کودکان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: در گذشته فرزندان در کنار خانواده مهارت های لازم زندگی را فرا می گرفتند که ارزشمند بود.
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بر گسترش اخلاق تاکید کرد و گفت: امروز در جامعه چیزی که می لنگد اخلاق است به طوری که اگر اخلاق باشد دیگر تفرقه، کینه، حسادت و بسیاری از مشکلات مشاهده نمی شود.
امام جمعه زاهدان تاکید کرد: از آنجایی که ساماندهی اخلاق در آموزش و پرورش میسر است باید زیر ساخت های آن در این نهاد مقدس فراهم شود تا ما به وحدت اسلامی و تقریب مذاهب دست یابیم.
نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان با اشاره به پیشینه آموزش و پرورش در کشور گفت: در گذشته الگوی تعلیم و تربیت بر مبنای نظریه دانشمندان غرب بود که به دلیل متفاوت بودن نوع تربیت غربی با تربیت اسلامی دوام چندانی نیاورد.
مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نیز در این نشست اظهار داشت: از آنجایی که مهارت آموزی به عنوان یکی از مظاهر اصلی زندگی مورد غفلت قرار گرفته ضروری است کارکرد مدارس به سمت کار آفرینی سوق داده شود.
علیرضا نخعی افزود: با حمایت های صورت گرفته هر ساله شاهد رشد 1.5 تا 2 درصد سواد آموزی در سیستان و بلوچستان هستیم به طوری که با وجود همه مشکلات اقتصادی در این استان حدود 180 هزار بیسواد زیر 50 سال در سرکلاس درس نشستند.
وی تاکید کرد: اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان به مساله سواد آموزی به عنوان یک تکلیف اعتقادی و حثیتی می نگرد و در این مسیر تمام تلاش خود را بکار بسته است.
به گزارش ایرنا گردهمایی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان امروز/پنجشنبه/ با حضور علی باقر زاده رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور در سرسرای اجتماعات خانه معلم زاهدان برگزار شد.
7316**3213
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.