در ادامه روز سوم مذاکرات ایران و آمریکا، وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران خارجی و داخلی حاضر شد و پس از پاسخ به پرسش های آنان، به همراه تیم مذاکره کننده کشورمان در کنار دریاچه نزدیک به محل مذاکرات به پیاده روی پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی جماران به لوزان سوییس، محمد جواد ظریف در حاشیه مذاکرات ایران با 1+ 5 در جمع خبرنگاران تاکید کرد: اختلاف نظر وجود دارد، ما تلاش می کنیم اختلاف نظرها را کم کنیم.

وی همچنین درباره رسیدن به تفاهم سیاسی یا توافق تصریح کرد: باید به راه حل برسیم، بحث توافق و تفاهم زمانی است که این راه حل ها را مکتوب کرده باشیم و برای مکتوب کردن راه حل بیشتر به کارشناسان نیاز است تا وزرا. گفته ایم باید راه حل ها را پیدا و بعد آن را مکتوب کنیم. این یک کار سیاسی و کارشناسی است و در حال حاضر در این مرحله هستیم.

ظریف همچنین درباره حضور وزیران امور خارجه 1+5 در لوزان گفت: مذاکرات هسته ای بعید است با حضور وزیران امور خارجه 1+5 در لوزان سوئیس ادامه یابد. ممکن است بیایند ولی در مرحله کنونی بعید می دانم نیاز باشد.

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه « با همه وزیران امور خارجه 1+5 اخیرا دیدار کرده ایم» اظهار کرد: وزرای اتحادیه اروپا در بروکسل ملاقات کردیم، وزیر امور خارجه چین نیز اخیراً در تهران حضور داشت.

وی همچنین خاطر نشان کرد در مذاکرات هسته ای به جزییات بسیار ریز رسیده ایم و در جزییات همیشه نیاز به کار است.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران همچنین تاکید کرد: مذاکرات هسته ای امروز و فردا ادامه می باید و امیدواریم درصورتی که اراده سیاسی در طرف مقابل وجود داشته باشد کار به پیش برود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی مسایل به درک مشترک بیشتر نزدیک شده ایم و دربعضی موارد فاصله با راه حل ها بیشتر است.
وزیر امور خارجه کشورمان گفت: تلاش می کنیم اختلاف نظرها را کم کنیم، بعضی مسایل بیشتر به درک نزدیک شده و در بعضی مسایل با راه حل فاصله بیشتر است.

ظریف یادآور شد: زمان این دور از مذاکرات تا روز جمعه است اما اگر نیاز باشد، بیشتر می مانیم.

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران یادآور شد: در هیچ موضوعی توافق نشده است تا وقتی که در همه موضوعات توافق شود.

ظریف در پاسخ به این پرسش که آیا اراده سیاسی در طرف مقابل برای رسیدن به توافق وجود دارد، گفت: اراده سیاسی را باید در عمل دید. همه ادعا می کنند اراده سیاسی برای رسیدن به راه حل وجود دارد.

حجم ویدیو: 4.08M | مدت زمان ویدیو: 00:00:01
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.