گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

کمساری اعلام کرد: مستند زندگی آیت الله سید مصطفی خمینی آبان ماه منتشر می شود

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) خبر از در حال ساخت بودن مستند زندگی آیت الله شهید سید مصطفی خمینی داد.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) اعلام کرد: مستند زندگی آیت الله سید مصطفی خمینی توسط مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) در حال ساخت است و آبان ماه امسال، همزمان با چهلمین سالگرد شهادت ایشان، منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین علی کمساری در گفت و گو با خبرنگار جماران، با اشاره به اینکه اول آبان ماه امسال چهلمین سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی را پیش روی داریم، اظهار داشت: به مناسبت چهلمین سالگرد شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی مؤسسه تنظیم و نشر آثار حضرت امام (س) چند برنامه را در دستور کار خود قرار داده که یکی از این برنامه ها برگزاری همایش بزرگی است برای تجلیل از شخصیت مرحوم سید مصطفی خمینی و بزرگداشت این شهید بزرگوار است.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) در خصوص شخصیت آیت الله سید مصطفی خمینی گفت: حضرت امام از ایشان به عنوان امید آینده اسلام یاد کرد؛ کسی که در ایام تبعید، چه ترکیه و چه نجف اشرف، به عنوان یار، همراه، همدم و مونس حضرت امام و پشتیبان مبارزین در کنار حضرت امام بود و ملجأ همه انقلابیون در کنار امام محسوب می شد.

وی افزود: در کنار این همایش برای نخستین بار ما اقدام به ساخت مستند تلویزیونی شهید سید مصطفی خمینی کردیم که طرح این مستند در معاونت فرهنگی و هنری مؤسسه تصویب شد و کار ساخت آن به یکی از مستند سازان موفق و خوش سابقه سپرده شده است. بخشی از این کار شامل مصاحبه هایی بود که در تهران و قم انجام شد، بخشی از این کار موشن گرافی است و بخشی از کار هم تصویربرداری از بیت حضرت امام و منزلی بود که در نجف اشرف سکونت داشتند و حاج آقا مصطفی در آن به شهادت رسیدند و همچنین تصویربرداری از مزار مطهر ایشان در جوار مرقد نورانی امیرالمؤمنین علی (ع) بود که با حضور حجت الاسلام و المسلمین دعایی از همراهان حضرت امام و دوستان حاج آقا مصطفی، الحمدلله در طی سه روز تصویربرداری این بخش به پایان رسید.

کمساری ادامه داد: قبل از ایام شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی این کار به پایان می رسد و پیگیر پخش از آن صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم هستیم. در کنار این مستند ما از همین فرصت استفاده کردیم و یک کلیپ کوتاه برای همایش از دل این مستند در خواهد آمد و عرضه خواهد شد.

وی اظهار کرد: یکی از کارهای دیگری که ما در این ایام و به این مناسبت انجام داده ایم ساخت یک موسیقی با صدای امیرحسین مدرس و آهنگسازی یکی از آهنگسازان خوب کشورمان است که این کار هم ان شاء الله به صورت کلیپ موسیقی عرضه خواهد شد و در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. کارهای دیگری هم به این مناسبت هست که در وقت خودش اعلام خواهد شد.

معاون فرهنگی، هنری و ارتباطات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (س) در مورد جزئیات مستند و زمان پخش آن گفت: این مستند اول آبان ماه پخش می شود و در حال رایزنی با مسئولین صدا و سیما هستیم. قطعا با توجه به اینکه برای اولین بار است که چنین مستندی ساخته خواهد شد مورد علاقه مسئولان صدا و سیما هم خواهد بود و امیدواریم در یک وقت مناسب و از یک شبکه پربیننده این اثر پخش شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.