رئیس جمهور روحانی در لیست معرفی گزینه های پیشنهادی اش به مجلس، سید علیرضا آوایی را برای تصدی وزارت دادگستری معرفی کرد.

به گزارش جماران، سید علیرضا آوایی از قضات عالی رتبه ای است که سوابق سیاسی اش کم از سوابق قضایی اش نیست.

آوایی در سال 56 به استخدام دادگستری درآمد و در سال 58 به عنوان دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دزفول مشغول به کار شد. او همچنین 9  سال بعد یعنی در سال 67 به سمت دادستان عمومی و انقلاب اهواز منصوب شد. آوایی پس از آن مشاغل حقوقی و قضایی را ادامه داد و در سال 1373 به  به عنوان رئیس کل دادگستری استان لرستان، در سال 77 رئیس کل دادگستری استان مرکزی، در در سال 81 رئیس کل دادگستری استان اصفهان ایفای نقش کرد. ، او همچنین از سال 84 تا سال 93 ریاست کل دادگستری تهران را به عهده داشت و پس از آن قاضی دیوان عالی کشور شد.

 در کارنامه حقوقی او همچنین سمت هایی مانند مستشار دادگاه عالی انتظامی قضات و عضویت در هیئت امنای انجمن حقوق شناسی به چشم میخورد.

 انجمن حقوق شناسی اولین نهاد مدنی ملی و فراصنفی در نظام حقوق ایران است و علیرضا آوایی عضو هیات موسس این انجمن بوده و ریاست آن را هم در برهه ای به عهده داشته است. او همچنین برادر احمد آوایی، نماینده سابق مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی و معاون پارلمانی سابق وزارت صنایع است.

اما سوابق عایرضا آوایی محدود به مشاغل حقوقی نیست. او در سال 94  باحکم رحمانی فضلی به سمت معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کل کشور منصوب شد؛ و همچنین حسن روحانی نیز در سال 95 وی را به عنوان رئیس دفتر بازرسی  ویژه رئیس جمهور برگزید.

وی تا کنون در این سمت ایفای نقش میکند و باید دید بهارستان چه تصمیمی برای شغل جدید این قاضی و سیاست مدار اتخاذ خواهد کرد.

 

 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.