پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر محمود بروجردی در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

دکتر آیت اللهی: مرحوم بروجردی محور و پناهگاهی برای علما و دانشمندان کشور بودند

مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر محمود بروجردی داماد حضرت امام خمینی(س) و رئیس اسبق پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی روز چهارشنبه 11اسفندماه در محل سالن اجتماعات این پژوهشگاه برگزار گردید.

مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر محمود بروجردی داماد حضرت امام خمینی(س) و رئیس اسبق پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در محل سالن اجتماعات این پژوهشگاه برگزار گردید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبری جماران، مراسم بزرگداشت مرحوم دکتر محمود بروجردی داماد حضرت امام خمینی(س) و رئیس اسبق پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی روز چهارشنبه 11اسفندماه در محل سالن اجتماعات این پژوهشگاه برگزار گردید.

دکتر آیت اللهی رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در ابتدای این مراسم ضمن اشاره به روایات دینی گفت: وقتی یک عالمی از دار دنیا می رود خلائی در اندیشه به وجود می آید که هیچ چیز و هیچ کس جای خالی آن را پر نخواهد کرد. صد عالم دیگر هم تلاش کنند جبران خلا دیگری نخواهد بود. بعضی از عالمان علاوه بر دانش علمی یک ویژگی دارند که آنان را ممتاز می کنند؛ مرحوم آقای بروجردی از چنین کسانی بوند که یک محوریت و پناهگاهی برای علما و دانشمندان در کشور بودند و هنرشان این بود که در تمام تب و تاب های اجتماعی و سیاسی می توانستند مقاومت کنند تا بقیه اندیشمندان و پژوهشگران به کار بپردازند.

وی در ادامه افزود: با اینکه به ارزش ها و باورهای دینی بسیار اهمیت می دادند اما روحیه تسامح و مدارای ایشان برجسته بود و ما متاسفانه از آن محروم شده ایم.

وی با اشاره به بنیان گذاری پژوهشگاه علوم انسانی توسط ایشان ادامه داد: من نمی دانم چگونه می توان برای اندیشه ورزی و فرهنگ جامعه مثل و مثالی مانند ایشان پیدا کرد.

آیت الله دکتر محقق داماد، دکتر آیت اللهی، دکتر غلامرضا اعوانی، دکتر ناصر تکمیل همایون و دکتر بهاادین خرمشاهی، دکتر علی اصغر مصلح و خانم دکتر مکنون از دیگر سخنرانان این مراسم بودند که در سخنان کوتاهی یاد و خاطره آن مرحوم را گرامی داشتند. دکتر کتابی، خانم دکتر انصاری و خانم سلیمی از سایر همکاران ایشان بودند که به قرائت شعر و بیان خاطره از ایشان پرداختند.

بسیاری از شخصیت های فرهنگی و علمی نظیر آیت الله معرفت، حجت الاسلام و المسلمین دعایی، دکتر ملک شهمیرزادی، کامران فانی و .. و اعضای خانواده آن مرحوم و بیت حضرت امام(س) سرکار خانم مصطفوی، حجت الاسلام و المسلمین یاسر خمینی، حجت الاسلام و المسلمین مسیح بروجردی و سرکار خانم لیلی بروجردی وکارکنان و اعضای هیئت علمی این پژوهشگاه علوم انسانی نیز در این مراسم حضور داشتند.

اخبار تکمیلی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.