گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

بادامچیان، دبیرکل حزب موتلفه: بازتاب و اثرات جمعه نصر بیشتر از وعده صادق 2 است

بادامچیان به جماران گفت: شهادت سید حسن نصرالله موج عظیمی ایجاد کرد و در ادامه، دامنه‌دار خواهد شد. زیرا شهید، زنده و جاودانه است. دشمنان خدا فکر می‌کنند سید مقاومت را از بین بردند در حالی که شهادت به او عمر جاودانه می‌بخشد و هر نهضتی که شهید داشته باشد ادامه پیدا می‌کند. لذا نهضت حزب‌الله لبنان با شهادت سید حسن نصرالله و همراهان و رهبرانش، تداوم پیروزمندانه خواهد داشت.

پایگاه خبری جماران: دبیرکل حزب موتلفه اسلامی گفت: ایران در بهترین موقعیت عملیات وعده صادق 2 را انجام داد و اسرائیل را زد. اسرائیلی‌ها هنوز نمی‌توانند اخبار حمله و آسیب‌های آن را بگویند و حتی خبر حمله برای آن‌ها آسیب‌آور است. از طرف دیگر در «جمعه نصر»، رهبر معظم با شجاعت کامل به نماز جمعه آمدند. با اینکه عده‌ای نظرشان این بود که آقا به نماز نیایند، اما ایشان با استواری کامل، خطبه‌ها را بیان کردند. ملت ما هم در بی‌نظیرترین تجمع حضور پیدا کرد و آن را با قدرت عظیم به تکامل رساند. 

مشروح گفت و گوی خبرنگار جماران با اسدالله بادامچیان در پی می آید:

لطفا در ابتدا درباره جایگاه و شخصیت شهید سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان بگویید. همچنین آثار و برکات شهادت ایشان را تشریح کنید.

سید مقاومت مرحوم سید حسن نصرالله یک شخصیت ویژه بود. خداوند به ایشان به دلیل اخلاص، تقوا و ولایت‌پذیری، ولایت امام راحل و امام خامنه‌ای را عنایت کرد و زندگی پربرکتِ سی ساله خود را در مسیر رهبری جهاد فی سبیل‌الله با دشمنان اسلام سپری کرد و در شرایط خاص به دست اشقیای روزگار به شهادت رسید.

شهادت سید حسن نصرالله موج عظیمی ایجاد کرد و در ادامه، دامنه‌دار خواهد شد. زیرا شهید، زنده و جاودانه است. دشمنان خدا فکر می‌کنند سید مقاومت را از بین بردند در حالی که شهادت به او عمر جاودانه می‌بخشد و هر نهضتی که شهید داشته باشد ادامه پیدا می‌کند. لذا نهضت حزب‌الله لبنان با شهادت سید حسن نصرالله و همراهان و رهبرانش، تداوم پیروزمندانه خواهد داشت. مسیری که بعد از شهادت سید حسن نصرالله، یارانش و اسماعیل هنیه به دست آمد، نابودکننده اسرائیل است. اسرائیل در وضعی قرار دارد که حتی برای اربابانش مفید نیست بلکه مضر و بلکه آسیب‌آور است. امروزه همه‌ی جنایات اسرائیل پای آمریکا، کشورهای اروپایی و برخی سران کشورهای عربی را خواهد گرفت. بنابراین پیروزی برای حق است هرچند برای باطل جولان‌هایی وجود دارد.

بعد از شهادت سید حسن نصرالله، ملت‌ها بیدار می‌شوند. طوفان الاقصی به گونه‌ای بود که استبکبار فکر کرد که به هیچ‌وجه نمی‌تواند آن را تحمل کند، لذا سلسله تخریب‌ها و جنایات را شروع کرد اما قطعاً برای او بدتر خواهد شد و باقی نخواهد ماند. زیرا هر روز فشار بر آمریکا و دیگران زیاد می‌شود. کار به جایی رسیده که سازمان ملل که حامی این‌ جنایتکاران است، آن‌ها را محکوم می‌کند و سران و نماینده کشورها، نتانیاهو را در صحن عمومی سازمان ملل هو می‌کنند. بنابراین، می‌توان گفت که در موقعیت فعلی، ملت فلسطین و همه نیروهای مقاومت اسلامی به خاطر جهاد، شهادت، اخلاص، ایستادگی و مقاومت پیروز هستند و اسرائیل، آمریکا و دیگران مجبورند جنایات خود را به پایان برسانند.

 

ارزیابی شما از عملیات وعده صادق دو و آثار آن چیست؟

عملیات وعده صادق 1 کار بسیار مهمی بود و آمریکا نتوانست کاری کند. عملیات وعده صادق 1 با تدبیر انجام شد؛ یعنی به آمریکا گفته شد که ما می‌زنیم و اگر ورود کنی پاسخ خواهیم داد لذا آمریکا به اجبار اقدامی نکرد.

ایران در بهترین موقعیت عملیات وعده صادق 2 را انجام داد و اسرائیل را زد. اسرائیلی‌ها هنوز نمی‌توانند اخبار حمله و آسیب‌های آن را بگویند و حتی خبر حمله برای آن‌ها آسیب‌آور است. از طرف دیگر در «جمعه نصر»، رهبر معظم با شجاعت کامل به نماز جمعه آمدند. با اینکه عده‌ای نظرشان این بود که آقا به نماز نیایند، اما ایشان با استواری کامل، خطبه‌ها را بیان کردند. ملت ما هم در بی‌نظیرترین تجمع حضور پیدا کرد و آن را با قدرت عظیم به تکامل رساند. من معتقدم که بازتاب و اثرات جمعه نصر بیشتر از وعده صادق 2 است. جمعه نصر اثرات زیادی داشت و دشمن را لرزاند.

در حالی که منطقه از نظر امنیتی دچار مشکل و آشفتگی است، دشمنان اقرار می‌کنند که ایران با رهبری مقتدرانه، در امنیت به سر می‌برد. لذا وحدت امت و امامت عنصر بسیار مهمی است که افکار دنیا آن را به خوبی می‌فهمند و این‌گونه نیست که بتوانند جلو آن را بگیرند. کار به جایی رسید که پس از عملیات وعده صادق 2 مردم آلمان شادی کردند و وزیرخارجه این کشور بدون اینکه بفهمد اعتراف کرد که شادی آلمانی‌ها ما را شرمنده کرده است. جالب‌تر اینکه می‌گوید: یهودی‌ها دیگر نمی‌توانند از کلاه مخصوص خود استفاده کنند یا به زبان عبری صحبت کنند. علی‌رغم اینکه صهیونیست‌ها روی آلمان حساب می‌کردند، اما نفرت عمومی علیه اسرائیل در آلمان زیاد شده است و آن چنان فضا علیه رژیم صهیونیستی و حامیان آن شکل گرفت که دیگر جایی در بین توده مردم آلمان ندارند. این‌ها بازتاب‌های گسترده حقانیت جهاد اسلامی فلسطین است و فاسد بودن جنایتکاران صهیونیست و حامیان آنان مثل آمریکا و کشورهای دیگر را می‌رساند.

 

چه توصیه ای به مردم دارید؟

مردم ما شکر نعمت‌های الهی از قبیل امنیت، رهبری عزیز، مسئولان و مدیران شجاع، رزمندگان اسلام، پاسداران عزیز و نیروهای مسلح را به جای آورند، چون این‌ها نعمت‌های بزرگ الهی هستند. همچنین هر کس توانایی دارد به مردم مظلوم غزه و لبنان کمک کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.