گفتگوی اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

در گفت و گو با جماران؛

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی: مهمترین مؤلفه وفاق ملی «عدالت اجتماعی» است/ بعضی از علما وظیفه سنگین خودشان را خوب متوجه نیستند/ سرمایه اجتماعی که خیلی از دست رفته بود، در همین مدت کم در حال بازگشت است

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، به خبرنگار جماران گفت: من معتقدم یک فرصت بسیار استثنایی با این ذخیره انقلاب که آقای پزشکیان هست برای ما به وجود آمده و الحمدلله سرمایه اجتماعی که خیلی از دست رفته بود، الآن آهسته آهسته در همین مدت کم در حال بازگشت است. نخبگان جامعه همه امیدوار شده‌اند که ان شاء الله این تغییرات موجب تحولی در زندگی همه شهروندان شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با تأکید بر اینکه مهمترین مؤلفه وفاق ملی «عدالت اجتماعی» است، گفت:  من معتقدم یک فرصت بسیار استثنایی با این ذخیره انقلاب که آقای پزشکیان هست برای ما به وجود آمده و الحمدلله سرمایه اجتماعی که خیلی از دست رفته بود، الآن آهسته آهسته در همین مدت کم در حال بازگشت است. نخبگان جامعه همه امیدوار شده‌اند که ان شاء الله این تغییرات موجب تحولی در زندگی همه شهروندان شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در خصوص مؤلفه‌های وفاق ملی به خبرنگار جماران گفت: من فکر می‌کنم که مهمترین مؤلفه وفاق ملی «عدالت اجتماعی» است. مادامی که عدالت در کار نباشد و خدای ناکرده به شهروندان ظلمی شود، امکان وفاق ملی وجود ندارد. بنابراین اولین شرط این است که به لوازم عدالت اجتماعی ملتزم شویم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: دومین مسأله این است که ما بتوانیم «امنیت ملی» را تأمین کنیم و خدای ناکرده اتفاقی در کشور نیفتد که این دستاورد انقلاب اسلامی که استقلال و امنیت کشور بوده، به خطر بیفتد. طبیعتا علمای اسلام در این زمینه نقش بنیادین و اساسی دارند؛ چرا اینکه با سخنان خودشان می‌توانند ایجاد آرامش و یا خدای ناکرده ایجاد تنش کنند.

وی اظهار داشت: ما امروز در کشور شاهد هستیم که بعضی از علما وظیفه سنگین خودشان را خوب متوجه نیستند و آرزو می‌کنیم که ان شاء الله خداوند همه ما را هدایت کند تا بتوانیم دستاورد بزرگ را با تمام وجودمان حفظ کنیم.

شهریاری در پاسخ به سؤالی در خصوص هدف هجمه‌ها به رئیس جمهور برای برخی انتصاب‌ها نیز گفت: به هر حال هرکسی یک نظری دارد و می‌تواند حرفش را بزند، مادامی که خدای ناکرده عملی مرتکب نشود، نظر من این است که هیچ اشکالی ندارد هرکسی نظر خودش را بیان کند. اما مهم این است که اختیار دست رئیس جمهور است و هر کاری که ایشان بکند را ما تأیید و پشتیبانی می‌کنیم. ممکن است یک کسی هم مخالف باشد و اظهارنظری بکند، نباید با او هم هجمه کنیم.

وی تأکید کرد: اگر کسی دستش به خون آلوده نیست و تصرفات غیرقانونی نکرده و یا اگر کرده به بیت‌المال بازگردانده و توانسته جبران کند یا مجازاتش را کشیده، من یادم می‌آید در قوه قضائیه بودم و حضرت آقا فرمود قضاتی که متخلف می‌شوند را جلوی در دفتری که تخلف کرده‌اند شلاق بزنید و بعد هم دوباره بر سر کار بگذارید و همان جا کارشان را ادامه بدهند. یعنی هیچ اشکالی ندارد که کسی تخلف کند و مجازاتش را هم ببیند و بعد به سر کارش برگردد. از این جهت ما معتقدیم اگر کسی خطا هم بکند باید جزایش را ببیند، ولی این طور نیست که او را طرد کنیم، یک گوشه بگذاریم و بگوییم چون تو خطا کرده‌ای ما دیگر تو را شهروند حساب نمی‌کنیم. حقوق شهروندی او سر جای خودش هست و می‌تواند بهره‌مند شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در خصوص عملکرد دولت پزشکیان در راستای وفاق ملی نیز گفت: من معتقدم یک فرصت بسیار استثنایی با این ذخیره انقلاب که آقای پزشکیان هست برای ما به وجود آمده و الحمدلله سرمایه اجتماعی که خیلی از دست رفته بود، الآن آهسته آهسته در همین مدت کم در حال بازگشت است. نخبگان جامعه همه امیدوار شده‌اند که ان شاء الله این تغییرات موجب تحولی در زندگی همه شهروندان شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.