به گزارش خبرنگار جماران؛ اولین نشست خبری دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور با حضور پرشمار نمایندگان رسانه‌های خبری داخلی و خارجی ظهر امروز در محل سالن اجلاس سران برگزار شد. این نشست بیش از دو ساعت و نیم به طول انجامید و در آن رئیس جمهور به پرسش‌های ۳۰ نفر از خبرنگاران پاسخ گفت با حاشیه‌های همراه بود.

به گزارش خبرنگار جماران، تیم رسانه‌ای رئیس جمهور تلاش کردند تا در اولین کنفرانس خبری مشکلات و چالش‌هایی که تا پیش از این خبرنگاران در جریان برگزاری نشست‌های خبری با آن مواجه بودند را مرتفع کرده باشند؛ روند حضور و ثبت نام و ثبت پرسش‌های خبرنگاران برای طرح در این نشست خبری با تغییراتی همراه شده بود تا مجموعاً آرامش کاری و عدالت و رضایت همه رسانه‌ها را به دنبال داشته باشد.

از نمایندگان رسانه‌ها خواسته شده بود ۴ ساعت قبل از آغاز نشست در محل سالن اجلاس سران حضور یابند. از جمله تیم حراست که تلاش داشت در جریان حضور و استقرار نمایندگان رسانه‌ها شرایط مناسب‌تری برای خبرنگاران و تصویربرداران فراهم کند. 

در این نشست وزیران صمت و ارتباطات و خارجه و فرهنگ و ارشاد، اقتصاد، همچنین معاونت اجرایی رئیس جمهور را همراهی می‌کردند.

رئیس جمهور راس ساعت ۳ در سالن در جمع خبرنگاران حضور یافت.

در ابتدای این نشست سید مهدی طباطبایی، معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور گفت: در این نشست در چارچوب شعار دولت  تحقق وفاق ملی فرصت پرسشگری در اختیار رسانه ها از سلایق مختلف قرار گرفت.

هم از لحاظ کیفی و هم کمی تفاوت هایی نسبت به قبل در نظر بوده و حضور بیش از ۳۰۰ خبرنگار از ۲۰۰ رسانه داخلی و خارجی بی سابقه بوده و تعداد سؤالات نیز تفاوت چشمگیری دارد. در این دوره پایگاه های خبری و روزنامه و مجلات نیز علاوه بر خبرگزاری ها و شبکه‌های تلویزیونی حضور دارند از تعدادی از رسانه های محلی و شهرستانی هم دعوت شده اند. تعداد متقاضیان چند برابر افراد حاضر بود اما امکان دعوت از همه میسر نبود. تلاش شده هیچ صدایی از جامعه رسانه ای در این نشست بدون نماینده نباشد.

 

نخستین نشست خبری رییس جمهور مسعود پزشکیان (11)

 

پس از سخنان طباطبایی، مسعود پزشکیان در پشت تریبون به صورت ایستاده بخش مقدماتی سخنان خود را آغاز کرد و با تاکید بر ضرورت در نظر داشتن وفاق در این دولت گفت مبنای کارمان را بر وحدت و انسجام و وفاق گذاشتیم؛ البته کار سختی است. در این مملکت چرا باید با هم دعوا کنیم و اختلاف داشته باشیم؟

در این نشست سی خبرنگار سوال خود را پرسیدند؛ اجرای این نشست بر عهده هادی حیدری کاریکاتوریست و روزنامه نگار با سابقه بود که اسامی رسانه‌ها را به صورت قرعه از درون این گلدان‌ها برمی‌داشت تا سوالات خود را بپرسند. همچنین قرار شد رسانه‌هایی که در این نشست نتوانستند سوال خود را بپرسند از سمت ریاست جمهوری پاسخ مکتوب به سوالاتشان دریافت کنند و در نشست‌های بعدی نیز برای طرح سوالاتشان در اولویت قرار گیرند.

رئیس جمهور در این نشست وقتی درباره ضرورت توجه به وفاق و درد نکردن افراد با انگ‌های مختلف صحبت می‌کرد بارها از جانب حاضران مورد تشویق قرار گرفت، از جمله وقتی خبرنگار کیهان درباره حضور آنچه که شمار زیادی از فعالان فتنه در پست‌های کلیدی می‌دانست پرسید، او گفت می‌دانید من را به خاطر عدم التزام به اسلام رد کرده بودند, معنی وفاق این است که کسی که هیچ اشتباهی نکرده باشد پیدا کنید، پیدا نمی‌کنید! در انگلیسی ضرب المثلی است که می‌گوید فردی را پیدا کردم که ۴۰۰ سال هیچ اشتباهی نکرده و در نهایت دیدند که او یک مجسمه است؛ اشتباه می‌کنیم و معصوم نیستیم.

همچنین وقتی رئیس جمهور تاکید کرد اینکه گفته شود مملکت برای عده‌ای خاص باشد و کسانی که خوششان نیامد بروند درست نیست کشور باید از این حالت در بیاید مملکت برای همه است.

پزشکیان چند بار در این نشست در پاسخ به پرسش‌های اقتصادی خبرنگاران تاکید کرد برای درمان اقتصاد بیمار کشور از رسانه‌ها کمک می‌خواهیم، نگویید چرا داروی تلخ می دهید. اقتصاد ما مریض است و دارو می‌خواهد رسانه‌ها به ما کمک کنند تا درمان اقتصاد را انجام دهیم.

در این نشست پزشکیان وقتی درباره دستاوردهای سفرش به عراق می‌گفت ضمن تشریح ضرورت‌های همدلی و همکاری میان دو کشور تاکید کرد مسعود بارزانی در مهاباد به دنیا آمده من هم در مهاباد به دنیا آمدم او هم مسعود است من هم مسعود هستم بنابراین ما اگر عاقل باشیم با هم دعوا نخواهیم کرد.

شوخی پزشکیان با نمایندگان رسانه هم بخشی از این نشست بود که رئیس جمهور تلاش داشت تا در حاشیه پاسخ به پرسش رسانه‌ها ضمن بردن در قالب شوخی همدلی بیشتری ایجاد کند و از خستگی کار رسانه‌ها بکاهد، از جمله وقتی که خبرنگار صدا و سیما برای طرح سوال خود دیر به تریبون رسید و از ردیف‌های انتهایی سالن اعلام کرد که در نشست حضور دارد پزشکیان به شوخی گفت صدا هست اما سیما نیست!

 

نشست خبری مسعود پزشکیان رئیس جمهور

 

وی همچنین پاسخ به پرسش خبرنگار تابناک که خواست رئیس جمهور به صراحت درباره حقوق دریافتی خود و وزرایش و همچنین میزان هزینه ستاد انتخاباتیش اطلاع رسانی کند گفت من پولی نداشتم که برای انتخابات خرج کنم اما در جریان انتخابات برخی حتی دلار داده بودند که دستور دادم پس دهند، گفت برای من از سنی گذشته که به فکر حقوق و زمین باشم خداوکیلی نمی‌دانم اما می‌گویند ۶۰ یا ۷۰ میلیون برایت ریختیم.

 

نشست خبری مسعود پزشکیان رئیس جمهور

 

در پایان این نشست جمع بزرگی از نمایندگان رسانه‌ها در پای تریبون حاضر شدند و از رئیس جمهور درباره رفع حصر پرسیدند، همهمه و ازدحام خبرنگاران این بخش زیاد شده بود و پزشکیان درباره رفع حصر مهدی کروبی توضیح داد. او گفت: مشکل آقای کروبی حل  شده است. برای آن یکی هم داریم کار می‌کنیم ولی نباید با نظام درافتاد دیگر باید چه کار می کردیم؟ همین که یکی حل شده، یک قدم است. آن یکی قدم هم بگذارید باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.