سیدحسن خمینی گفت: راه رسیدن به شخصیتی مانند امام از میان کتابها می‌گذرد با این شرط که دلهای خودرا از فضای آلوده دنیا تهی کنیم . امام اگر امام شد برای این بود که پای بر نفس خود گذاشت.

یادگار امام گفت : برای امام شدن و امامی شدن باید هوا وهوس را کنار گذاشته و دلهای خود را از فضای آلوده دنیا تهی کنیم.
به گزارش خبرنگار روابط عمومی ستاد بزرگداشت حضرت امام خمینی(س )، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در گردهمایی ائمه جماعات و فعالان مساجد تهران در حسینیه جماران گفت : 20 سال پیش در چنین شبی امام بزرگوار ما از دنیا رفت و روزی که جزو ایام الله است فرصتی برای یاد خدا و اولیای خداست.
یادگارامام به مصادیق ایام الله اشاره کرد واظهارداشت : ایام الله بهانه ای است تا حقیقت تابناک دین در جامعه ریشه بدواند. نمادی است که مردم با اتکا به آن راه را گم نمی کنند.
وی افزود : گرامی داشت روزهای بزرگ تاریخ باعث می شود مکتب حقیقت ترویج شود. بزرگداشت عاشورا، محرم، بعثت، غدیر ونیمه شعبان به مثابه نمادی است برای توجه واتکای جامعه به واقعیاتی ورای واقعیات زمینی .
یادگارامام با بیان اینکه بزرگداشت بزرگان نه نیاز آنهاکه نیاز پیروان آنهاست، اظهارداشت : مقام امام حسین(ع) آنقدر بالا است که احتیاج به اشک ندارد. اگر عاشورا و محرم نبود توانمندی جامعه در پاسداشت ارزشهای دینی به این اندازه نبود.
وی افزود : بزرگداشت غدیر در حقیقت بزرگداشت مقام امامت است و تثبیت این اندیشه در روزگار ما.
سیدحسن خمینی اظهار داشت: پیامبران می آیند و می روند و هرگز نیازی به پیروان خود ندارند چون واسطه فیض الهی هستند مقام پیامبر(س) مقام محمدیه است فیوضات الهی از او به زمین می رسد او واسطه ارتزاق انسان است.
یادگار امام ادامه داد : بعضی ها فکر می کنند که لطف می کنند برای بزرگان جلسه برگزار می کنند درحالی که بزرگان لطف کرده اند که آنها چنین در چنین جلساتی شرکت کرده اند . با بزرگداشت بزرگان پابردوش معارف الهی می گذاریم وبه اوج معرفت و تعالی می رسیم.
وی با اشاره به ضرورت بزرگداشت امام خمینی(ره) گفت : بعداز 20 سال از رحلت امام، 14 خرداد نه به عنوان یک شمع که به مثابه یک خورشید برای روزگار ما پرتو می‌افشاند.
یادگارامام با بیان اینکه ما محتاج امام هستیم چون نام او در جامعه ما تداعی نام پیامبر(ص) است، خاطرنشان ساخت: دراین روزگار ما بیش از هرزمان دیگری باید به آموزه های امام توجه کنیم. باید ببینم که امام از کدام نقطه شروع کرد و به آن عظمت رسید.
سیدحسن خمینی با بیان اینکه برای امام شدن و امامی شدن باید هوا وهوس را کنار بگذاریم، گفت : راه رسیدن به شخصیتی مانند امام از میان کتابها می‌گذرد با این شرط که دلهای خودرا از فضای آلوده دنیا تهی کنیم . امام اگر امام شد برای این بود که پای بر نفس خود گذاشت.
وی به اهمیت اخلاق در سیره عملی امام اشاره کرد واظهار داشت: اگر کسی در محضر امام سخن می گفت که درچند لایه آن سخن غیبتی نهفته بودامام بر می‌آشفتند. ایشان از کوچکترین چاپلوسی و تملقی آشفته می‌شدند.
زمانی در همین حسینیه در پاسخ به نطق آقای حجازی رحمه الله علیه گفت فکر نمی کنید شاید این حرفهایی که می زنید باور من شود.
یادگار امام با بیان اینکه امام راه انسان شدن را با درس اخلاق آغاز کرد، گفت: انسانها وقتی وارد فضای مغناطیسی امام می شدند نمی توانستند غیبت کنند و دروغ بگویند. حالات روحانی امام قابل درک و وصف نبود.
به گزارش خبرنگار ما این مراسم آیت‌الله تسخیری و سخنرانی آیت العظمی نوری همدانی و حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی همراه بود.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.