به گزارش ایرنا، بهروز اسودی روز یکشنبه در یکصد و هجدهمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود : در بخش رفع موانع تولید تاکنون مشکلات 612 واحد تولیدی استان بررسی شده است که بیشتر مشکلاتشان مربوط به مسایل بانکی است.
وی خاطرنشان کرد : برای رفع موانع تولید نیز یکهزار و 470 مصوبه توسط اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان تصویب شد که 71 درصد مصوبات اجرایی شد و بقیه در دست اجراست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به فراوانی مصوبات کارگروه تسهیل، بیان کرد: 44 درصد مصوبات مربوط به امور بانکی و تسهیلات ، 18 درصد مربوط به امور زیربنایی ، 16 درصد مربوط به امور مالیاتی ، 11 درصد مربوط به تامین اجتماعی و بقیه مربوط به سایر مسایل و مشکلات تولیدکنندگان است.
اسودی افزود : در قالب تسهیلات رونق تولید سال 96 و به منظور رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار ، 899 واحد تولیدی استان تاکنون بیش از پنج هزار و 570 میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدها ارایه شده است.
وی بیان کرد : در این نشست نیز با تصمیم اعضای کارگروه پنج طرح صنعتی برای دریافت تسهیلات به ارزش 65 میلیارد ریال با اشتغالزایی 25 نفر به بانک های عامل معرفی شدند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان، با مناسب دانستن همراهی بانک های استان در پرداخت تسهیلات سال 96 ، تصریح کرد: دستورالعمل اجرایی تامین مالی بنگاه های اقتصادی در سال 97 ابلاغ شده است و به زودی سهم پرداختی استان مشخص می شود.
اسودی با اشاره مشکلات پیش روی واحدهای تولیدی استان سمنان خاطرنشان کرد: در این نشست مشکلات بانکی و مالیات ، زیربنایی و تامین اجتماعی هشت واحد تولیدی استان بررسی و برای رفع موانع پیش رو تصمیم گیری شد.
استان سمنان 2 هزار و 10 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد که 51 درصد اشتغال استان را تامین می کنند.
در دولت تدبیر و امید بهره وری واحدای صنعتی و تولیدی به 47 درصد افزایش یافته است.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.