به گزارش ایرنا ، حشمت الله عسگری روز سه شنبه در نشست شورای مهارت آموزی در سالن کوثر استانداری افزود : برای ترویج فرهنگ مهارت آموزی باید از ظرفیت صدا و سیما و رسانه از طریق تولید محتوا استفاده کرد.
وی اظهارداشت : طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در افزایش اشتغال و رونق کسب و کار در استان کمک شایانی می کند.
وی با بیان این که در نظر گرفتن بسته های حمایتی و تشویقی در سوق دادن افراد به سمت مهارت آموزی نقش مهمی دارد، گفت : در نظر گرفتن معافیت و مزایا برای افراد دارنده گواهینامه مهارت از مراکز معتبر مورد تایید فنی و حرفه ای در کاهش طول مدت سربازی می تواند یکی از پیشنهادات و راهکارها برای تشویق به مهارت آموزی باشد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان سمنان گفت : مهارت آموزی در محیط کار واقعی یکی از اقدامات برای کاهش افراد فاقد مهارت و کمک به اشتغالزایی در این استان است.
فاطمه منصوری خاطرنشان کرد : سال گذشته در قالب طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی در حدود 570 و امسال در حدود 150 تن در محیط واقعی آموزش دیده اند.
وی ادامه داد : شاهرود بیشترین استقبال و آرادان کمترین استقبال را از این طرح داشته اند.
به گفته منصوری مهارت آموزی و ایجاد اشتغال ، حفظ و احیای مشاغل سنتی از اهداف این طرح است.
وی تصریح کرد : افراد از سن 15 سالگی تا 21 سالگی بدون محدودیت تحصیلی و کارت پایان خدمت می توانند در این طرح شرکت کنند.
وی اضافه کرد : برای تشویق و ترغیب کارجو و کاهش دغدغه کارفرما در طول دوره آموزش بیمه تامین اجتماعی افراد به صورت رایگان از سوی دولت پرداخت می شود.
مدیرکل فنی و حرفه ای سمنان ارایه تسهیلات و پشتیبانی از دانش آموختگان جهت ایجاد اشتغال و کارآفرینی ، شناسایی مشاغل اولویت دار جهت ارایه آموزش ، استفاده از دستاوردهای تولیدی بنگاه های پذیرنده از راهکارهای مهارت آموزی راه بی بدیل توسعه است و ضرورت دارد برای رفع معضل بیکاری ، فرهنگ پشت میزنشینی به فرهنگ مهارت آموزی از دوران مدرسه تغییر یابد.
به گزارش ایرنا ، حدود ١٩٣هزار نفر از جمعیت بیش از 700 هزار نفری استان، جوان هستند.
مشکل اصلی بیکاری در استان سمنان نبود تناسب بین تحصیلات جوانان با فرصت‌های شغلی است و از این‌رو بیکاری در میان نسل جوان دانش آموخته نگران‌ کننده و باید رفع معضل بیکاری اقدامی عاجل انجام ‌شود.
7342/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.