به گزارش ایرنا، سیدشهاب‌الدین چاوشی روز چهارشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر امام جمعه سمنان افزود: امسال سال حمایت از تولید داخلی نام گرفت و این امر پیش از خروج آمریکا از برجام مورد تأکید رهبری قرار گرفت که نشات گرفته از حساسیت ویژه این مسأله بوده و اگر امروز در افکار عمومی برای این مورد فضا سازی نشود، متضرر خواهیم شد.
وی به بیانیه‌ای که حدود 110 سال گذشته از سوی علمای اصفهان در راستای حمایت از تولیدات داخلی صادر شده اشاره کرد و افزود: حمایت از تولید داخلی از دیرباز دغدغه فقها و علما بوده و امروز باید اهمیت این مسأله برای مردم شفاف باشد.
چاوشی خاطرنشان کرد: اگر برای رفع نیازها، متکی به بیگانگان باشیم استقلال جامعه حفظ نخواهد شد و شعار انقلابی، استقلال آزادی، جمهوری اسلامی، خدشه‌دار می شود.
استاندار سمنان با تأکید بر لزوم ارتقای کیفی محصولات داخلی، ادامه داد: باید کاری کرد تا ایرانیان به تولید محصولات داخلی افتخار کنند که این امر در تسهیل فرهنگ‌سازی استفاده از تولیدات داخلی بین اقشار مختلف اثرگذار است.
وی نهادینه شدن این فرهنگ در بین مردم را توسط تریبون داران ، سایت‌‌های خبری، تحلیلی و مطبوعات ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با استفاده از این فرصت‌ها باید مردم بپذیرند که برای درمان اشتغال و حفظ شغل‌های موجود باید تولید داخلی مورد توجه قرار گیرد و به عنوان شعار تلقی نگردد.
چاوشی به ماموریت اعضای شورای فرهنگ عمومی اشاره و تصریح کرد: مأموریت این شورا، اصلاح فرهنگ عمومی جامعه و فرهنگ‌سازی است.
وی با تاکید بر این که انجام هر کاری از سوی حکومت نیازمند شکل‌گیری فرهنگ آن کار در جامعه است، افزود: حکومت هر کاری بخواهد انجام دهد اگر فرهنگ آن در جامعه شکل نگیرد کار برای توده مردم اهمیتی نخواهد داشت.
چاوشی با اشاره به وظایف مردم و حکومت در قبال یکدیگر تصریح کرد: بین مردم و حکومت جدایی وجود ندارد و حکومت بخشی از جامعه و مردم است.
استاندار سمنان با بیان این که امروز از بالاترین رده حاکمیت تا شورای شهر و روستا با خواست و اداره مردم صورت می‌گیرد، اضافه کرد: حلقه مفقوده در این میان، رابطه انتخاب کنندگان و انتخاب شوند‌گان است که بعد از مدتی از هم گسسته می‌شود.
وی حفظ این رابطه و تلاش برای استحکام این رابطه را از ماموریت ذاتی این شوراها دانست.
وی با بیان این که فرهنگ قناعت و صرفه‌جویی در جامعه از دیرباز مورد استقبال قرار گرفته است ، توجه به استفاده بهینه از مصرف آب و نظارت دستگاه های مرتبط بر استفاده بهینه از مصارف آب را مورد تأکید قرار داد.
به گزارش ایرنا، در این نشست آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و شماری از مسوولان سمنان حضور داشتند.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/م.ع
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.