علی اصغر جمعه ای روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: امنیت روانی فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری به منظور افزایش اشتغال و رونق کسب و کار با رویکرد دولت تدبیر و امید به کشور بازگشته است.
وی اظهارداشت: نیاز اصلی برای جذب سرمایه گذار در کشور امنیت است که دولت برای این رویکرد هدفگذاری ویژه ای در چند ساله گذشته داشته است.
وی با بیان این که اشتغال بدون سرمایه گذاری امکانپذیر نیست، ادامه داد: سرمایه گذاری دولتی جوابگوی کاهش تدریجی آمار بیکاری در کشور نیست و باید واحدهای صنعتی وابسته به دولت هم به بخش خصوصی واگذار شود.
رییس اتاق بازرگانی سمنان با اشاره به این که در چند سال گذشته سرمایه گذاران بخش خصوصی تفاهم نامه هایی در بخش های مختلف اقتصادی استان امضا کردند، تصریح کرد: اگر تنها نیمی از تفاهم نامه ها محقق شود، رونق اقتصادی در این منطقه دو چندان می شود.
جمعه ای ادامه داد: بهره برداری شرکت خودرو سازی فردا در نیمه اول فروردین سال گذشته در سمنان نمونه ای از حضور فعالان بخش خصوصی و حمایت های دولت تدبیر وامید در استان است که برای بیش از 200 نفر در مرحله اول شرکت شغل ایجاد شد.
وی با تاکید بر این که عزت و اقتدار ایران اسلامی با تلاش دولت تدبیر وامید دوچندان شد و این اقتدار به کوری چشم دشمنان نظام ادامه می یابد، ادامه داد: انقلاب اسلامی به مردم بدهکار است و در هر زمانی که نظام جمهوری اسلامی نیازی به بخش خصوصی داشته باشد این قشر از جامعه تا پای جان برای انقلاب اسلامی مایه خواهند گذاشت.
به گزارش ایرنا ، استان سمنان 2 هزار و 10 پروانه بهره برداری در بخش صنعت و معدن و بیش از 40 هزار بهره بردار در بخش های مختلف کشاورزی دارد، سهم اشتغال استان در بخش صنعت و معدن بیش از 38 درصد و در کشاورزی بیش از 14 درصد و تولید ناخالص استان سمنان در حدود 18.2 درصد مربوط به بخش کشاورزی و حدود 22 درصد مربوط به بخش صنعت و معدن است.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.