اسدالله وطنی چهارشنبه شب در حاشیه بازدید از موسسه مردم نهاد ' به سوی فردای بهتر' در شاهرود به ایرنا گفت : تشکل های مردم نهاد که برای فعالیت در موسسه های ترک اعتیاد داوطلب می شوند، کار بسیار مهمی انجام می دهند و به فرموده قرآن، نجات یک فرد در حقیقت نجات یک جامعه است.
وی انجام اقدامات روان درمانی در موسسه های ترک اعتیاد را بسیار مهم خواند و افزود: باید تربیت و بازسازی مددجویان به گونه ای انجام شود که پس از خارج شدن از این محیط ، امکان روی آوردن دوباره آنان به مواد مخدر، به پایین ترین حد ممکن برسد.
وطنی اضافه کرد : خیران که دارایی خود را بدون هیچ چشم داشتی برای کمک به هموطنان در چنین راه هایی هزینه می کنند، بازویی ارزشمند و قوی برای دولت به شمار می روند.
مدیر موسسه 'به سوی فردای بهتر' شاهرود با اشاره به آغاز به کار این موسسه از سال 90، یادآور شد : 2 پزشک، یک روانشناس و پنج مددکار در این مجموعه مشغول به کار هستند.
محمد ابراهیم متین ظرفیت پذیرش این مکان را 30 نفر ذکر کرد و گفت: تاکنون 2 هزار و 475 بیمار از سراسر کشور در این مرکز حضور یافته اند.
وی با بیان این که فقط داوطلبان در این موسسه پذیرش می شوند، اضافه کرد: تعرفه اعلام شده از سوی بهزیستی برای دوره یک ماهه نگهداری بیمار، 6 میلیون و 700 هزار ریال است اما با تصویب هیات مدیره موسسه، از هر فرد فقط چهار میلیون ریال دریافت شده و مابقی هزینه آن را خیران می پردازند.
شاهرود 6 مرکز ترک اعتیاد دارد و تنها مرکز ترک اعتیاد بانوان استان سمنان در شاهرود فعالیت می کند.
این شهرستان 240 هزار نفر جمعیت و 53هزار کیلومتر مربع مساحت دارد.
7359/6167
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.