به گزارش ایرنا، حمایت از تولیدات و محصولات ساخت داخل در ابعاد ملی و محلی به اعتقاد کارشناسان می تواند آثار مثبت اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در جامعه بر جا گذارد.
باید به این باور برسیم در شرایط امروز کشور یکی از راه حل های اشتغال پایدار، خرید کالای ایرانی است البته ناگفته نماند این کالاها باید از لحاظ کیفیت چیزی کم از کالای خارجی نداشته باشد و مهم این که باید هر روز آمار قاچاق کالا کاهش یابد.
امروز رویای کیفیت کالای خارجی در بی توجهی به کالای داخلی ریشه دوانده و به تبع آن علاوه بر از بین رفتن تولید داخلی و بیکار شدن کارگران، مشکلات و معضل های اجتماعی زیادی بوجود آمده است.
حدود یکهزار و 800 واحد صنعتی در استان سمنان فعالبت دارد که حدود 30 هزار نفر در این واحد ها به کار مشغول هستند و خرید کالاهای ایرانی علاوه براین که تضمینی برای ماندگاری اشتغال این افراد، موجب کاهش آمار بیکاری در استان می شود.
در این ارتباط ، محمد همتیان معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری سمنان روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : حمایت از کالای ایرانی اقتصاد استان را شکوفا می کند و آمار بیکاری را به میزان قابل توجه ای کاهش می دهد.
وی گفت : چرخه اقتصاد کشور به مصرف داخلی بستگی دارد و باید با مصرف محصولات داخلی از صنایع کشور حمایت کنیم.
وی اظهارداشت : با خرید کالاهای ایرانی علاوه بر رونق اقتصاد و همچنین افزایش انگیزه سرمایه گذاران داخلی برای سرمایه گذاری در صنایع کشور، سود حاصل از فروش کالاهای ایرانی به جیب کارگران کشورمان می رود.
وی خاطرنشان کرد : اولویت هر ایرانی باید مصرف کالاهای ایرانی باشد چرا که در صورت رونق بازار داخلی ، در برگشت اجناس بی کیفیت و یا معیوب از سوی مصرف کنندگان، تولید کننده نیز ملزم به افزایش کیفیت شده و پاسخگو خواهد بود.
معاون استانداری سمنان تصریح کرد : کم توجهی به کالای داخلی همچنین سبب از بین رفتن فرصت های شغلی شده و پیامدهای ناشی از بیکاری را در جامعه دارد که باید با ترویج فرهنگ خرید کالای استاندارد به تولیدات داخلی و اشتغال پایدار کمک شود.
همتیان اضافه کرد : با توجه به بسترهای موجود در بازارهای سمنان ، امیدواریم با حمایت از تولیدکنندگان داخلی و ارایه تسهیلات ارزان قیمت به آن ها، شاهد رونق چرخه تولید در سال 97 باشیم.
وی خرید کالاهای خارجی از سوی مصرف کنندگان با وجود کالاهای باکیفیت داخلی در حقیقت خیانت به اقتصاد داخلی کشور بوده و لازم است خرید کالاهای داخلی به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
همتیان تصریح کرد : شرکت های تولیدی باید در راستای جلب اعتماد مشتریان کالاهای باکیفیت و مرغوب تولید کرده و زمینه رضایتمندی مصرف کنندگان را فراهم کنند.
معاون استانداری سمنان حمایت از حقوق مصرف کنندگان از سوی تمامی دست اندرکاران تولید را ضروری دانست.
در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال بیش از سه هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی استان سمنان پرداخت شد.
از سوی رهبر معظم انقلاب، 1397 سال حمایت از کالای ایرانی اعلام شد.
در استان سمنان یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد که باید برای مصرف تولیدات آنها در داخل استان برنامه ریزی اصولی اتخاذ کرد.
6026/7339
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.