به گزارش ایرنا، احمد علی بهاور روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در این هفته 65 هزار اصله نهال شامل کاج، سرو، اقاقیا، سنجد، توت، زیتون تلخ، ون و گون در شهرستان توزیع و غرس می شود.
بهاورخاطرنشان کرد: به دلیل استقبال کم و افزایش درخت کاج در دامغان، توزیع نهال کاج برای آخرین سال در این شهرستان انجام می شود و در سال های آینده درختچه ولیک و عناب را جایگزین درخت کاج می کنیم.
وی به احداث یک بوستان روستایی اشاره کرد و افزود: در سال گذشته تعداد پنج بوستان روستایی در این شهرستان ایجاد شد که امسال این تعداد به یک روستا کاهش یافت و احداث بوستان در چهار روستا نیز در دست اقدام است که علت این کاهش، کمبود منابع آبی می باشد.
بهاور تصریح کرد : درختکاری در 6 کیلومتری محور دامغان - سمنان پیشنهاد شده که در صورت تامین اعتبار و ایجاد آبیاری تحت فشار برای درختان غرس شده، این کار عملیاتی می شود.
وی ادامه داد : فرهنگ کاشت درخت در بین عموم مردم ایجاد شده است و تنها موضوع نگهداری درختان است که باید به طور صحیح در فرهنگ مردم نهادینه شود .
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان خاطرنشان کرد: سالانه 60 تا 70 هزار اصله نهال در این شهرستان توزیع و غرس می شود که از این تعداد 60 درصد به طور دقیق و منظم انجام می شود که امیدواریم مردم از این درختان به خوبی نگهداری کنند تا شاهد خشک شدن آن ها نباشیم.
در زمان حاضر یکهزار و 145 بهره بردار با ظرفیت 144 هزار و 256 واحد دامی از مراتع شهرستان دامغان بهره برداری می کنند.
9856/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.