به گزارش ایرنا، سید شهاب‌الدین چاوشی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: رییس‌جمهوری در جلسات روزهای اخیر اجرایی شدن این 2 طرح را مورد تأکید قرار داده که عملیاتی شدن آن نیازمند ورود جدی فرمانداران، شهرداری‌ها و بنیاد مسکن در روستاهاست.
وی با اشاره به اشغال خودروهای سنگین پرخطر و دودزا در جاده‌های ایران و عواقب ناشی از آن، تصریح کرد : طبق گزارش دریافتی دولت تلاش خودروهای با عمر 77 سال را نوسازی کند تا خطرات حاکم بر جاده‌ها و عواقب زیست محیطی آن بکاهد.
استاندار سمنان به ارایه تسهیلات مناسب از سوی دولت تدبیر و امید برای نوسازی و بهسازی خودروهای درون شهری اشاره کرد و اظهارداشت: در این طرح ، 50 درصد منابع از سوی متقاضی و باقیمانده در قالب تسهیلات از سوی دولت ارایه می‌شود.
چاووشی همچنین اجرای طرح اصلاح بافت‌های فرسوده شهری و روستایی را نیازمند عزم جدی مسوولان امر ذکر و تاکید کرد: در شهرها بافت‌های فرسوده‌ای که برای جذب گردشگر نیازمند مرمت هستند هر چه زودتر شناسایی و مرمت و احیا و اصلاح بافت‌های فرسوده دیگر در دستور کار قرار گیرد.
استاندار سمنان ایجاد نمایشگاه های دائمی عرضه محصولات محلی را با توجه به تعدد تردد زایران علی‌بن موسی‌الرضا و مستعد بودن استان در بحث صنایع دستی را از نیارهای منطقه برشمرد و گفت : این نمایشگاه با توجه به ظرفیت موجود باید در طول سال در شهرها و روستاهای استان دایر شود.
وی با اشاره به پیش‌رو بودن هفته منابع طبیعی و لزوم کاشت درختان متناسب با شرایط آب و هوایی استان، تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن ایام نوروز باید درخت و درختچه‌هایی در مسیر تردد زایران کاشته شود تا امکان رشد بیشتری را در کویر داشته باشند.
استاندار سمنان با اشاره به ضرورت اصلاح مصرف فرهنگ آب و مدیریت منابع موجود، بیان داشت : بحث کم‌آبی در کشور و استان مشکلی جدی است که باید به آن توجه ویژه شود.
وی ادامه داد : 86 درصد منابع آبی استان صرف مصارف کشاورزی با بهره وری پایین می‌شود که استفاده از تسهیلات دولت در بحث آبرسانی مکانیزه و تحت فشار راهکاری برای مدیریت مصارف آب در این بخش است.
چاوشی با بیان اینکه با مدیریت صحیح و اصلاح الگوی مصرف آب، منابع موجود پاسخگوی مصرف حداقل چهار سال آینده در استان خواهد بود، تصریح کرد: اگر مصرف آب مدیریت نشود با مشکل عدیده‌ای در این زمینه مواجه خواهیم شد.
چاوشی اضافه کرد : مسوولان باید برای کسب رضایت مردم همت خود را مضاعف کنند و دغدغه آنان را بشناسند و از پرخاش و تندی با مردم بپرهیزند.
استاندار سمنان همچنین لازمه توسعه کشور و استان را در جذب نخبگان و استفاده از ظرفیت آنان دانست و یادآور شد : اکنون نسل انقلاب به بازنشستگی می‌رسند و باید راه برای جوانان آگاه و با انگیزه باز شود.
معاون جدید سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نشاط آفرینی و ایجاد امید و انگیزه در جامعه را از برنامه‌های دولت تدبیر و امید و رأس برنامه‌های این معاونت برشمرد.
سعید ناجی با اشاره به ضرورت تکریم مردم و تأمین امنیت و کسب رضایت مردم در همه شرایط ، افزود : برای کسب رضایت مردم و امنیت آنان باید تلاش‌ها مضاعف شود و فرمانداران باید توجه وافری به مطالبات مردم داشته باشند.
به گزارش ایرنا، در این آیین سعید ناجی به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان معرفی و از خدمات محمود قنبری معاون سابق قدردانی شد.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.