علی اکبر صیادجو روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : بازاریان با پرهیز از خرید و عرضه کالای قاچاق و حمایت از تولیدات داخلی می‌توانند در تحقق رشد اقتصاد مقاومتی و بالندگی کشور نقش بالایی را ایفا کنند.
وی اظهارداشت : قاچاق کالا مانع تحقق اقتصاد مقاومتی است و موجب می‌شود تا طرح‌های حمایتی دولت از اصناف به نتیجه نرسد و دچار مشکلاتی در بازار کسب و کار شویم.
وی با بیان این که کالای قاچاق تهدید جدی برای صنعت، تولید، خدمات و سایر صنف های سمنان است ، خاطرنشان کرد : یکی ازاولویت‌های دولت تدبیر و امید برای رونق اقتصادی مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوده و باید در این خصوص فرهنگ‌سازی کرد.
رییس اتاق اصناف استان سمنان با بیان این که پیشگیری و آموزش از جمله اقدامات مهم برای مبارزه با قاچاق کالا است ، ادامه داد : سال 95، یکهزار و 600 نفر در زمینه مبارزه با قاچاق کالا در استان سمنان آموزش دیدند.
صیادجو با تاکید بر فرهنگ سازی برای مقابله با کالای قاچاق ، تصریح کرد : واحدهای صنفی با تابلوهایی با شعارمبارزه با قاچاق کالا و ارز با خرید محصولات ایرانی در تبلیغات برای مبارزه با قاچاق کالا در سال جاری اقدامات کردند.
بیش از 2 هزار مورد بازرسی در 6 ماهه نخست سال جاری از سوی اصناف صورت گرفته که منجر به تشکیل 162 تخلف در سمنان شده است.
در استان سمنان طبق سرشماری سال 95 بیش از 702 هزار نفر جمعیت دارد و تعداد کل واحدهای صنفی این استان با احتساب مشاغل خانگی در حدود 50 هزار واحد است.
به ازای هر 14 نفر یک واحد صنفی در استان سمنان فعالیت دارد.
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.