سعید طاهری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای استان در سال 97 حدود 9 هزار و 400 میلیارد ریال است ، افزود :
از کل بودجه در حدود 6 هزار و 630 میلیارد ریال در بخش بودجه هزینه ای و در حدود 2 هزار و 760 میلیارد ریال در بخش تملک دارایی های سرمایه ای در نظر گرفته شده است.
وی خاطرنشان کرد : تدوین سند نیروی انسانی سال گذشته برای اولین بار در کشور در سمنان اجرا شد که این امر کمک کننده برای برنامه ریزی دقیق در بودجه ریزی عملیاتی در استان است.
طاهری ادامه داد : رشد اعتبارات هزینه ای کل استان های کشور در لایحه 97 نسبت به سال قبل 9.4درصد رشد داشته است.
رییس سازمان برنامه و بوده استان سمنان تصریح کرد : سمنان در قانون بودجه سال 96 رتبه 27 را در بین استان های کشور داشت اما در لایحه سال 97 رتبه 31 را به خود اختصاص داده است.
وی تصریح کرد : دلیل قرار گرفتن استان در این رتبه اضافه شدن دستگاه های ملی مانند ادارات کل آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان برنامه بودجه در تعریف استانی است.
طاهری اضافه کرد : در لایحه بودجه سال 97 برای آموزش و پرورش بیش از 2 هزار و 990 میلیارد ریال، بنیاد شهید و امور ایثارگران یکهزار و 400 میلیارد ریال و سازمان برنامه بودجه 69 میلیارد ریال به سرجمع اعتبارات هزینه استان اضافه شده و مجموع اعتبارات استان را دستخوش تغییر کرده است.
ارایه لایحه بودجه 97 کشور از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی در چند روز اخیر با نظرات مثبت و منفی بسیاری از سوی صاحبنظران و کارشناسان مواجه شده است.
به گزارش ایرنا ، لایحه بودجه سال 1397 اواخر آذر از سوی رئیس جمهوری تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.
استان سمنان بیش از 700 هزار تن جمعیت دارد.
6026/7342
*خبرنگار: الناز ملکی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.