علی اصغر جمعه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : سمنان به عنوان استان صنعتی در کشور مطرح است و باید علاوه بر افزایش تولید و رونق اقتصادی به فکر ایمنی و تجهیز شهرک های صنعتی در هنگام آتش سوزی های احتمالی باشیم.
وی اظهارداشت : آتش سوزی کارخانه سیمان و پالایشگاه نفت و گاز در شهرستان شاهرود در سال گذشته باید کارشناسی شود و به یقین افزایش ایمنی و افزایش تجهیزات آتش خاموش کن می تواند در کاهش خسارت های مالی و جانی تاثیرگذار باشد.
جمعه ای خاطرنشان کرد : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و سازمان صنعت معدن و تجارت استان به عنوان متولیان بخش کار و سلامت در واحدهای صنعتی و تولید محسوب می شوند که باید از اکنون به فکر چاره اندیشی در برابر آتش سوزی های احتمالی باشند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با بیان این که واحدهای صنعتی و تولیدی استان براساس بازدیدهای میدانی دستگاه های مربوط به خوبی مسایل ایمنی در کار را رعایت می کنند، اضافه کرد: دولت موظف است به عنوان حامی رونق اقتصادی امکانات زیر ساختی در این راستا فراهم نماید.
وی تصریح کرد : برای ایجاد یک پایگاه آتش نشانی در شهرک صنعتی سمنان نباید کاغذ بازی های اداری مرسوم شود و باید با حداقل زمان برای راه اندازی این پایگاه در تمامی شهرک های صنعتی استان اقدام شود.
جمعه ای بیان داشت : دستگاه های اجرایی برای دریافت مالیات بر ارزش افزوده و اخذ سایر مبالغ خدماتی در کمترین زمان ممکن اقدام می کنند اما برای ارایه خدمات با هدر دادن زمان و کاغذ بازی های اداری امور خود را برنامه ریزی می کنند که این امر صحیح نیست.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خاطرنشان کرد : این نهاد آمادگی دارد تا با همکاری با شرکت های شهرک های صنعتی استان گامی های اساسی برای ترمیم زیر ساخت ها واحدهای تولید و صنعتی که دارای نقص فنی هستند بردارند و باید کار گروه ویژه ای برای بررسی این مشکلات برگزار شود.
بیش از یک هزار و 160 واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌های صنعتی استان سمنان فعال است که این تعداد 64 درصد از کل واحدهای تولیدی و صنعتی این استان را در برمی گیرد.
بیش از 28 هزار نفر در واحدهای تولیدی شهرک های صنعتی استان سمنان اشتغال دارند.
6026/7339
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.