احمد همتی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : چاشنی توسعه استان سمنان در بخش صنعت و گردشگری تامین و انتقال آب دریای خزر به این استان است.
وی اظهارداشت : علاوه بر صرفه جویی و تامین آب استان از سایر منابع انتقال آب دریای خزر به دلیل این که کشورهای حوزه خزری از آن بهره می‌برند و ایران هم باید سهم خود را استفاده کند، باید در دستور کار قرار گیرد.
وی با اشاره به این که مقدار حجم آب انتقالی از دریای خزر به استان سمنان نسبت به حجم این دریا بسیار ناچیز است ، خاطرنشان کرد: مسیرهای انتقال لوله های آب با رعایت محیط زیستی در طرح با هدف عدم آسیب به جنگل رعایت شده است.
همتی با بیان این که همه موانع پیش روی این طرح مهم برداشته شده است ، افزود : استفاده از آب‌های سرزمینی حق ایران است و در شرایطی که کشورهای همسایه از خزر بهره‌مند می‌شوند.
نماینده مردم شهرستان سمنان مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : با توجه به این که برخی از کشور های خزری، از آب این دریا مسائل زیست محیطی را رعایت نکنند باید به این مسئله را مهار کرد.
شهرستان شاهرود 200 لیتر برثانیه و در شهرستان سمنان 150 لیتر بر ثانیه کمبود منابع آب آشامیدنی وجود دارد.
میانگین سرانه مصرف آب در کشور حدود 200 لیتر در شبانه روز و در استان سمنان 160 لیتر است، در استان سمنان حدود یک میلیارد و 250 میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصارف خانگی اختصاص دارد.
استان سمنان بیش از 700 هزار نفر جمعیت دارد.
6026/7344
*خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.