فرج الله احمدپناه روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تسهیلات تا سقف 2 میلیارد ریال با کامزد هشت درصد برای ایجاد مشاغل در مناطق روستایی پرداخت شده و درحال پرداخت است.
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری استان سمنان تصریح کرد: 51 طرح اشتغال زایی برای روستاییان استان سمنان در سال 96 مصوب بانک ها است که تا کنون 415 میلیارد و 400 میلیون ریال از سوی بانک ها در حال پرداخت است، با توجه به این که تعداد ایجاد اشتغال در طرح های مختلف متفاوت است، با پرداخت تسهیلات و راه اندازی هر طرح، بیش از 10 نفر مشغول به کار می شوند.
وی به تفاهم نامه سه جانبه مصوب در خصوص مناطق محروم کشور از طریق بنیاد علوی، سازمان ریاست جمهوری و یکی از بانک های عامل اشاره کرد و گفت: ایجاد اشتغال پایدار در روستاها برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و در برخی موارد مهاجرت معکوس از جمله اهداف طرح های اشتغال‌زایی است.
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان خاطرنشان کرد: کم آبی نقش موثری در کاهش میزان اشتغال مناطق روستایی داشته است.
از جمعیت 702 هزار نفری استان سمنان 141 هزار و 858 هزار نفر در 45 هزار و 816 خانوار در مناطق روستایی اقامت دارند، این استان دارای 281 روستای بالای 20 خانوار و 582 آبادی است.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی‌منش ** انتشار دهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.