به گزارش ایرنا، آیت الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مصلای این شهر، با اشاره به وجود معضل گرانی در جامعه، گفت: مسوولان با توجه به توصیه رهبری و تاکید ایشان بر داشتن روحیه انقلابی، در صدد رفع مشکلات مردم از جمله بیکاری و سفره های مردم باشند.
امام جمعه سمنان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری، مجلس خبرگان، مجمع تشخیص مصلحت نظام و روحانیون را به داشتن روحیه انقلابی در تمام زمینه ها و حرکت در خط ولایت و رهبری دعوت کرده است.
شاهچراغی با بیان اینکه سلامت امروز جامعه ما در گرو سلامت خانواده ها است در حال حاضر دین و تقوا در داخل خانواده های ایرانی حاکم نیست، در حالیکه بهترین الگو برای خانواده ها زندگی ائمه معصومین(ع) است، تصریح کرد: اگر امروز دین و تقوا در خانواده ها حاکم بود، زن سالاری و مردسالاری در جامعه وجود نداشت و تا کنون معضل اعتیاد از خانواده های ایرانی پاک شده بود.
امام جمعه سمنان، به کشته شدن سه هزار نفر در میانمار و 10 هزار آواره ای که بدون جنگ به این مصیبت دچار شده اند اشاره کرد و بیان داشت: شورای امنیت بعد از این همه اتفاقات تلخ به تازگی تصمیم به بررسی این مساله گرفته است که نشان از بی خردی است.
وی ادامه داد: سران کشورهای اسلامی با فشار سیاسی، اقتصادی باید وارد شوند تا به این وضعیت رسیدگی کنند و ایران هر جا ظلمی وجود داشته به شدت آن را محکوم کرده و در مقابل آن ایستاده است.
امام جمعه سمنان یاد آور شد: بشار اسد رئیس جمهور سوریه به تازگی پیام تهنیتی را به رهبر معظم انقلاب ارسال کرده است، که این مساله نشان می دهد اگر کمک های ایران نبود وضعیت سوریه در برابر تروریست ها بهتر نمی شد.
7344/6103 خبرنگار: امیرحسین کاشی منش ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.