ابوالفضل حسن بیگی روز پنجشنبه در آیین افتتاح سالن ورزشی شقایق دانشگاه دامغان با حضور حسین عسکری ابیانه معاون اداری مالی و مدیریت منابع، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، افزود: در جریان رای اعتماد به وزیران دولت دوازدهم، تعامل مجلس شورای اسلامی با دولت به خوبی نمایان شد.
وی افزود: این تعامل دولت و مجلس پاسخ محکمی به ترامپ رئیس جمهور آمریکاست که از آغاز ریاست جمهوری خود با همه توان وارد صحنه شده است که با ضعف مدیریتی تاکنون چهار خط قرمز خود را تا کنون زیر پا گذاشته است.
حسن بیگی اضافه کرد: ترامپ در بحث هسته ای ایران، با مخالفت 90 درصد عناصر برجسته آمریکا روبرو است که هر نوع تضاد با ایران را اقدام منفعلانه ایالات متحده می‌دانند.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در اجرای برنامه ششم و چشم انداز توسعه کشور تعامل مجلس و دولت باعث تحقق اهداف شود، گفت: امروز دهکده جهانی در ایران تشکیل شده است، و ایران اسلامی امروز بازیگر مهم صحنه بین‌المللی است و در جهان نقش مثبت ایفا می کند.
حسن بیگی اضافه کرد: ایران همسایه 15 کشور است که آمریکا در تمام این کشورها حضور و تاثیر در حاکیمت آنها دارد، اما حتی نقاط صفر مرزی کشور هم امنیت دارد که نشان دهنده فرهنگ بالای ملت است که حاضر نیستند دست در دست آمریکا دهند.
وی افزود: کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی امروز با همه وزارتخانه ها در ارتباط است که چهار وزارتخانه دفاع، امور خارجه، وزارت کشور و وزارت اطلاعات به صورت مستقیم با این کمیسیون در ارتباط است.
وی رشد آموزش عالی و دانشگاه های کشور را سبب رشد جامعه دانست و گفت: فرهنگ بالای امروز مردم ایران، نشان دهنده اقدامات مثبت آموزش عالی در کشور است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی افزود: توسعه آموزش عالی در کشور جزو اولویت های مسوولان است که برای آن کل بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال جاری 85 هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی به 95 هزار میلیارد ریال بودجه فرهنگی تصویب شده در سال 96 اشاره کرد و گفت: این بودجه شامل انجام فعالیت‌های فرهنگی در حوزه های علمیه، وزارت فرهنگ و ارشاد و وزارت ورزش و جوانان و دیگر نهادهای مربوطه است.
حسین عسکری ابیانه معاون اداری مالی و مدیریت منابع، وزارت علوم،تحقیقات و فناوری کشور امروز به منظور افتتاح سالن ورزشی شقایق دانشگاه دامغان در زمینی به مساحت یک هزار و 200 متر مربع شامل ٨00 متر مربع سالن اصلی و 400 متر سالن های جانبی و بازدید از سه طرح در حال تکمیل ساختمان دانشکده زیست‌شناسی، دانشکده مهندسی و سالن همایش در زمینی به مساحت 15 هزار مترمربع به دانشگاه دامغان سفر کرد.
در حال حاضر پنج هزار و 500 دانشجو در 70 رشته و گرایش در دانشگاه دامغان تحصیل می کنند.
9856/6103 خبرنگار: میثم اسماعیلی ** انتشار دهنده : مصطفی دهقان
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادهای استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.