به گزارش ایرنا، سید حسن میرعماد روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره افزود: اکنون به ازای هر 135 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان فقط یک نیروی حفاظتی فعال است و درصورت استخدام 30 نفر بخش قابل توجهی از مشکلات کمبود نیروی انسانی در این عرصه های ملی برطرف می شود.
وی اظهارداشت: از مجموع اراضی ملی شهرستان دامغان، 6درصد جنگل، 4٨ درصد مرتع و 46 درصد آن مناطق خشک و بیابانی تشکیل می دهد.
میرعماد به تعداد یگان حفاظت شهرستان اشاره کرد و گفت: نیروهای یگان حفاظت این شهرستان در 2 بخش امیریه و دیباج با 11 نیروی حفاظتی، مستقر است.
وی به آمار تخلفات در عرصه های طبیعی دامغان در سال 95 اشاره و اضافه کرد: دوازده مورد تخلف غیرمجاز دامی در 2 هزار و 75٨ واحد، 16 مورد تخلف اراضی ملی در پنج هکتار ، هفده مورد بوته کنی غیرمجاز به تعداد هشت هزار و ٨34 بوته، کشف 220 کیلوگرم هیزم و 700 کیلوگرم ذغال غیرمجاز از جمله تخلفات سال گذشته است.
وی به پنج فقره رفع تصرف اراضی ملی نیز اشاره کرد و گفت : طبق تبصره یک ماده 55، پنج فقره رفع تصرف اراضی ملی حدود چهار هکتار از این عرصه ها به سهم دولت بازگردانده شد.
میرعماد یادآور شد : از سال 94 تا کنون هیچ آتش سوزی در مراتع و جنگل ها گزارش نشد و فقط در سال 93، سه مورد اطفا حریق در 3 هکتار و ٨00 مترمربع مناطق جنگلی و مراتع شهرستان رخ داد که توسط نیروهای این سازمان اطفا شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان عنوان کرد: سه هزار و 130 همیار طبیعت از دانش آموزان مدارس و مروجین از عموم مردم با این سازمان همکاری می کنند که این اقدام در جهت دریافت گزارش و تخلفات و همچنین به منظور فرهنگ سازی، ایجاد گردیده است.
به گزارش ایرنا، از 9.7 میلیون هکتار وسعت استان سمنان، 55 درصد را نواحی بیابانی و خشک، 38.5 درصد را مراتع، 2 درصد را اراضی کشاورزی و 3.6 درصد را هم جنگل تشکیل می دهد.
از مجموع مناطق جنگلی در استان سمنان، 58 هزار هکتار جنگل های هیرکانی و پهن برگ شامل جنگل ابر و جنگل رودبارک، 150 هزار هکتار جنگل سوزنی برگ و 144 هزار هکتار جنگل کویری و بیابانی است.
7339/6026/ خبرنگار:میثم اسماعیلی ** انتشار: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.