علی اصغر جمعه ای چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: در چهار سال گذشته دولت یازدهم گام های موثری برای افزایش اشتغال و رونق کسب وکار در کشور برداشته و کارهای مطلوبی برای کاهش نرخ بیکاری انجام داده است.
وی با بیان این که ، در برقراری ارتباط سازنده با جهان باید تسریع شود، افزود: مسوولان دستگاه های اجرایی از فرصت ارزشمندی که برجام برای رونق کسب وکار فراهم کرده، بهره برداری کنند.
جمعه ای اضافه کرد: یکی از مشکلاتی که پیش از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید خودنمایی می کرد، افزایش لجام گسیخته تورم بود که دولت با اجرای برنامه های گوناگون و به ثمر رساندن برجام توانست اوضاع اقتصادی را تا حد قابل قبولی سروسامان دهد.
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: نباید با نقدهای غیرعقلانی عملکرد خوب دولت یازدهم را زیرسوال برد.
وی با بیان این که ، منتقدان باید دستاوردهای چهارساله دولت تدبیر و امید را با دقت مطالعه کنند ، ادامه داد: دولت توانست با ارایه تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی از افزایش تعطیلی این واحدها در کشور جلوگیری کرده و بسیاری از واحدهای نیمه فعال را به چرخه تولید برگرداند.
جمعه ای به شعار سال رهبر معظم انقلاب اسلامی هم اشاره کرد و گفت: توجه به منویات رهبر انقلاب همواره به عنوان یک اصل مورد توجه مسوولان دستگاه های اجرایی بوده است.
رئیس اتاق بازرگانی،صنایع ، معادن و کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه دولت علاوه بر ارایه تسهیلات رونق تولید باید به بازار فروش این واحدهای تولیدی نیز توجه داشته باشد گفت: دولت می تواند با تسهیل روابط ایران و دبگر کشورها، زمینه صادرات کالاهای داخلی را فراهم کند.
استان سمنان 9.7 میلیون هکتار وسعت و 702 هزار نفر جمعیت دارد .
حدود یک هزار و 800 واحد دارای پروانه بهره برداری در بخش صنعت استان سمنان وجود دارد.
این استان در سال گذشته بیش از 323 هزار تن کالا به ارزش 143 میلیون و 405 هزار و 816 دلارصادر کرد که از نظر ارزش در مقایسه با سال 94 حدود 17 درصد افزایش داشته است.
در دولت تدبیر و امید تفاهم نامه اجرای 87 طرح با سرمایه گذاری 6 هزار و 575 میلیارد تومان با بخش خصوصی در استان سمنان امضا شده است.
پارسال بیش از 404 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی نیمه فعال استان سمنان پرداخت شد.
بخش صنعت سهم 38 درصدی در اشتغال این استان دارد.
7339/6167*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: محسن شاکری
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.