محمدرضا جهان روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دولت یازدهم در بحث تحول سند بنیادین آموزش زحمات فراوانی کشیده شد و انتشار خبرهای کذب و غیر قابل باور در رابطه با اجرای سند 2030 یونسکو در ایران بی احترامی به فرهیختگان و فرهنگیان ایران است.
وی خاطرنشان کرد : در دولت یازدهم سالانه میلیون ها نفر از دانش آموزان مومن و انقلابی ایران اسلامی به درخواست وزارت آموزش و پرورش از طریق کاروان های راهیان نور به مناطق جنگی اعزام شدند و باید با انتشار دهندگان این خبرها برخورد جدی شود.
وی اظهارداشت : سالانه تعداد قابل توجهی از فرزندان مسلمان،مومن و انقلابی ایران اسلامی در مدارس جشن تکلیف را برگزار می کنند و همواره این رویکردهای ارزشمند برای ساماندهی جوانان مومن و انقلابی در آینده مدنظر این وزارتخانه بوده است.
جهان تصریح کرد : وزارت آموزش و پرورش بیشترین تاثیر را در حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس داشته است و همواره رعایت شئونات اسلامی در مدارس ترویج می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این که انتشار دهندگان این خبرهای جعلی در آستانه برگزاری باشکوه دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا درصدد تخریب نظام جمهوری اسلامی هستند ، گفت: نباید برای جلب آرای مردم از هر ابزاری استفاده کرد و خدامحوری و رعایت تقوا در محور برنامه های این نامزدها باشد.
جهان خاطرنشان کرد : انتشاردهندگان این خبرهای جعلی با انتشار شب نامه و بیانیه هایی می گویند که وزارت آموزش و پرورش درصدد ترویج رسوبی گری و آموزش های جنسی در مدارس اسلامی و دینی ایران است که باید به حال چنین افرادی که همچنین خبرهای جعلی که پایه های نظام را سست می کند تاسف خورد.
رهبران کشورهای عضو سازمان ملل متحد، در سپتامبر 2015 در اجلاس عالی‌رتبۀ این سازمان متعهد شدند تا اهداف دستور کار جهانی توسعۀ پایدار 2030 را که نتیجۀ یک فرآیند گستردة مشورتی در سطح جهانی بود، در سیاست‌گذاری کلان ملّی خود از اول ژانویۀ 2016 اجرایی کنند. این دستور کار دارای 17 هدف اصلی و 169 هدف ویژه است.
یونسکو که به عنوان یک نهاد بین المللی در امر آموزش شناخته می‌شود، اجرای هدف چهارم توسعۀ را به عهده دارد که به سوی آموزش و یادگیری مادام‌العمر با کیفیت، برابر و فراگیر برای همه مطابق «سند توسعه پایدار2030 » قدم بر می‌دارد.
یونسکو سه نقش «هدایت و هماهنگی»، «نظارت و گزارش‌دهی»، و «ارتقای ظرفیت کارشناسی دولتها» را در این سند مد نظر قرار داده است؛ این موضوع در سی و هشتمین کنفرانس عمومی یونسکو در نوامبر 2015 به تصویب نهایی رسیده است.
بیش از 125 هزار نفر دانش آموز در مدارس استان سمنان مشغول به تحصیل هستند.
6103/7339
خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.