به گزارش ایرنا، آیت الله سیدمحمد شاهچراغی روز جهارشنبه در نشست فرهنگ عمومی استان در دفترکار خود که با حضور استاندار و شماری از مدیران کل استان برگزار شد، افزود: بداخلاقی ها و تخریب ها با شروع انتخابات، آغاز می شود که باید به طور جدی از این رفتارها پرهیز کرد.
وی اظهارداشت : علاوه بر تخریب ها، در برخی موارد تعریف های بی موقعی نیز جز آفت انتخابات است که باید از اینگونه رفتارها پرهیز شود.
وی فعالیت در شورای فرهنگی را کاری جهادی دانست و گفت : برای مبارزه با آسیب های اجتماعی نیاز به کار جهادی و عملگرایی است.
آیت الله شاهچراغی اضافه کرد : جهاد هم مانند بسیج یک کلمه مقدس و زیبایی است که زیبایی را نیز به همراه می آورد، جهاد شامل جهاد اکبر، زبانی، افضل ، کبیر و نظامی است.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بر جهاد کبیر بسیار تاکید دارند، جهاد به معنی مبارزه است و تنها شامل جنگ نمی شود ، با زبان نیز می توان جهاد کرد و جهاد کبیر به معنی نه گفتن به دشمنان است.
وی تاکید کرد : جهاد در همه زمینه ها وظیفه دینی و شرعی مردم است و باید برای کار جهادی در استان سمنان، اولویت ها مشخص شود و بر مبنای آن کار فعالیت انجام داد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان یادآور شد : فعالیت های انجام شده در شورای فرهنگ عمومی باید بیان و اطلاع رسانی شود.
این شست پنجاه و پنجمین نشست فرهنگ عمومی استان سمنان و اولین نشست در سال 96 بود و مقرر شد هر ماه یک نشست برگزار شود.
در این نشست درباره موضوعاتی مانند کاهش طلاق، افزایش سرمایه های اجتماعی، رعایت اخلاق سیاسی در انتخابات و آسیب های مهم اجتماعی بحث و تبادل نظر شد.
استان سمنان دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل به شوراهای اسلامی شهری و روستایی استان سمنان راه می یابند.
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود‌.
7341/6026
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.