به گزارش ایرنا، محمدرضا خباز روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان افزود: شبکه های اجتماعی( فضای مجازی) مانند ستاد انتخاباتی است و نامزدها باید نسبت به فعالیت های خود در این شبکه ها پاسخگو باشند و اخلاق سیاسی را رعایت کنند.
وی با بیان این که در انتخابات مرزها شکسته می شود، اظهارداشت : بیشتر تخلف هایی که در انتخابات رخ می دهد مربوط به زبان است و نامزدها باید زبان خود را کنترل کنند و حرف های غیر منطقی و بی اساس و بر مبنای شنیده های خود را بیان نکنند.
وی تاکید کرد : بسیار مصمم هستیم تا با استفاده از امر به معروف و نهی از منکر، رعایت اخلاق سیاسی را در جامعه ترویج دهیم.
استاندار سمنان یادآور شد : اخلاق عمومی یکی از مباحث مهم جامعه است و بدون آموزش نمی توان از مردم انتظار داشت تا اخلاق عمومی را رعایت کنند و آموزش اخلاق باید جزوی از فرهنگی عمومی شود.
**25درصد از آب سمنان و شاهرود هدر می رود
استاندار سمنان در بخش دیگری با بیان این که استان سمنان در صورت رعایت نکردن الگو صحیح مصرف با کمبود آب به ویژه در فصل تابستان رو به رو خواهد شد، گفت : بر اساس آمار آبفای شهری 25 درصد از آب سمنان و 25 درصد از آب شاهرود هدر می رود.
خباز تصریح کرد : دولت برای حفر پنج چاه جدید در سمنان 17 میلیارد تومان مصوب کرده است، در صورتی که اگر هدررفت آب از 25درصد به 15درصد کاهش پیدا کند، دیگر استان سمنان نیاز به آب جدید نخواهد داشت.
خباز یادآور شد : یکی از راه کارهای این مهم، ترمیم لوله های فرسوده در بافت های قدیمی شهرها و همچنین آموزش برای مردم درباره رعایت الگو مصرف آب است.
وی با بیان این که بر اساس آمار جمعیت شهری شهر سمنان بیشتر از جمعیت شهری شهر شاهرود است، گفت: رعایت الگو مصرف و آموزش به مردم را می توان از شهر سمنان آغاز کرد.
** اقتصاد مقاومتی باید به گفتمان تبدیل شود
خباز بیان داشت : دشمنان به دنبال ضربه زدن به اقتصاد ایران هستند و راه مبارزه با دشمنان تبدیل اقتصاد مقاومتی به گفتمان است.
استاندار سمنان اضافه کرد : با گسترش وجدان کاری، افزایش مسوولیت پذیری، تقویت روحیه کار، توجه به رزق و روزی حلال، افزایش و گسترش فعالیت های مردمی و به طور کلی مردمی کردن اقتصاد، دندان طمع دشمنان از جمهوری اسلامی ایران کنده خواهد شد.
این نشست با حضور آیت الله سیدمحمد شاهچراغی نماینده ولی فیقه در استان و امام جمعه سمنان و دیگر مدیران کل برگزار شد و درباره موضوعاتی مانند کاهش طلاق، افزایش سرمایه های اجتماعی، رعایت اخلاق سیاسی در انتخابات و آسیب های مهم اجتماعی بحث و تبادل نظر شد.
استان سمنان دارای هشت شهرستان، 20 شهر، 15 بخش و 400 روستاست و در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا هزار و 19 نفر به عنوان اعضای اصلی و 642 نفر به عنوان اعضای علی البدل به شوراهای اسلامی شهری و روستایی استان سمنان راه می یابند.
دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت 96 برگزار می شود‌.
7341/6026
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.