عباس رستمی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: نظارت و به‌روزرسانی استاندارد آسانسور در ساختمان‌های دولتی و عمومی استان سمنان برعهده اداره کل استاندارد است.

وی بیان کرد: اداره کل استاندارد استان سمنان به بازرسی ادواری آسانسورهای برقی ساختمان‌های دولتی و عمومی اقدام می‌کند اما در بررسی ارزیابی کیفیت و نحوه خدمات‌رسانی آسانسور در ساختمان‌های شخصی تکلیفی ندارد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: شرکت‌های نصب کننده آسانسور در ساختمان‌های شخصی نسبت به هرگونه خرابی در این بخش مسوول هستند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان ساکن در مجتمع و واحدهای مسکونی برای به روزرسانی و دریافت گواهی استاندارد آسانسور بی‌تفاوت نباشند.

رستمی با تاکید بر ضرورت ضابطه‌مندی شهروندان ساکن در منازل شخصی و مجتمع‌های مسکونی نسبت به به‌روزرسانی گواهی استاندارد آسانسور، خاطرنشان کرد: در صورت فقدان به روز رسانی و بروز حوادث، دستگاه‌های اجرایی مربوط مسوولیتی در قبال سهل انگاری‌ها ندارند.

مدیرکل استاندارد استان سمنان یادآور شد: براساس قانون، دریافت تاییدیه تکمیل ساختمان و پایان کار نیازمند ارزیابی و تایید نهایی استاندارد آسانسور است.

شهروندان برای اطمینان از استاندارد بودن کالاهای تولیدی می توانند بارکد زیر علامت استاندارد بر روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.