نیروهای انتظامی به صورت روزانه در سطح کشور با تمام توان برای  ایجاد امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی مردم و مقابله و مبارزه  با عوامل و حرکت هایی که مخل امنیت است تلاش می کنند و  از جمله وظایفی که بر طبق قانون به عنوان ضابط قوه قضائیه به نیروی انتظامی محول شده است شامل مبارزه با مواد مخدر، مبارزه با قاچاق،  مبارزه با منکرات و فساد، پیشگیری از وقوع جرم،  کشف جرایم،  بازرسی و تحقیق،  حفظ آثار و دلایل جرم،  دستگیری متهمین و مجرمین و جلوگیری از فرار و اختفا آنها،  اجرا و ابلاغ احکام قضایی است.

همچنین پلیس راهنمایی و رانندگی یا پلیس راهور  نیز مواردی چون کنترل ترافیک در معابر درون‌شهری و جاده‌های برون‌شهری، نظارت بر عملکرد آموزشگاه‌های رانندگی  و صدور گواهینامه ملی و بین‌المللی،  صدور دفترچه کار خودروهای عمومی، بررسی و واپایش (کنترل) تصادفات، رسیدگی به تخلفات رانندگی، پیشگیری از تصادفات جاده‌ای، تدوین و صدور و ابلاغ دستورالعمل در کلیه زمینه‌های مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور جاده‌ای، آزمایش خودروها و صدور برگه معاینه فنی و صدور سند و ساخت و توزیع و نصب پلاک خودروها را انجام می دهد.  

خبرهای کوتاه انتظامی استان سمنان در روزی که گذشت:

 فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: اعضای خانواده ای که از اتباع بیگانه ساکن در سمنان بودند، به علت توزیع و تهیه مواد مخدر و پس از کشف چهار کیلوگرم تریاک، شیره تریاک و ادوات توزیع و توزین مواد در یکی از مناطق این شهر دستگیر شدند.  

سرهنگ اسدالله ناکینی افزود: ماموران انتظامی کلانتری ۱۱ شهدا این شهرستان با بررسی‌های تخصصی و نامحسوس و  کنترل لحظه‌ای مخفیگاه با هماهنگی‌های لازم قضایی منزل فوق تحت محاصره قرار داده و چهار عضو این خانواده را دستگیر کردند.  

 فرمانده انتظامی شهرستان سمنان با بیان این‌ که اعضای دستگیر شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع ذیصلاح معرفی شدند گفت: تحقیقات تکمیلی پلیس برای دستگیری عضو دیگر این پرونده همچنان ادامه دارد.

*

رییس پلیس راهور استان سمنان گفت: با توجه به اتمام‌ مهلت عدم‌ ثبت تخلف برای خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های سطح شهرها، جاده ها، معابر بزرگراهی و ماموران تا ۱۵ اردیبهشت سالجاری در راستای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، رانندگان از هم اکنون نسبت به اخذ معاینه فنی وسیله نقلیه خود با رعایت‌ پروتکل های بهداشتی اقدام‌ کنند.

سرهنگ موسی بزرگی افزود: هم چنین رانندگان به زمان انقضای گواهینامه نیز توجه و در صورت اتمام آن اقدامات لازم جهت تمدید را انجام دهند.

وی اظهار داشت: دفاتر پلیس +۱۰ جهت تمدید گواهینامه متقاضیان فعال است.

*

فرمانده انتظامی شهرستان گرمسار گفت: عامل توزیع مواد مخدر که فردی بومی و سابقه دار است با ۱۰ کیلوگرم تریاک در این شهر دستگیر شد.  

سرهنگ غلامحسین عرب افزود: پلیس در بازرسی از مخفی‌گاه این قاچاقچی حرفه‌ای، تعدادی ادوات استعمال مواد مخدر نیز  کشف کرد.

وی از مردم درخواست داشت: برای کاهش و کنترل این بلای خانمانسوز نیاز به مشارکت و همراهی عموم شهروندان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.