به گزارش خبرنگار مهر، محمد قوسی صبح یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی کمیته امداد سمنان ضمن بیان اینکه طرح اطعام مهدوی به دستور مقام معظم رهبری هم‌زمان با سراسر کشور در سمنان نیز برگزار شد، اظهار داشت: تاکنون در راستای اجرای این طرح ۳۱۳ هزار غذای گرم پخته و بین آسیب دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا در استان توزیع شد.

وی از همکاری ۳۰ آشپزخانه مرکزی در اجرای این طرح خبر داد و گفت: بیماری کرونا خانوارهای زیادی را دچار مشکلات اقتصادی کرده است که اجرای اطعام مهدوی گوشه‌ای از اقدامات حمایتی این نهاد محسوب می‌شود.

رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان با اشاره به ایجاد پویش گسترده همدلی، کمک مؤمنانه به مستمندان و اقشار آسیب‌دیده از کرونا بیان کرد: پویش اطعام مهدوی نیز توسط کمیته امداد راه‌اندازی شده که در قالب آن غذاهای طبخ شده با حفظ کرامت مردم در محلات و مناطق محروم توزیع می‌شود.

قوسی با تأکید بر اینکه رعایت مسائل بهداشتی در دستور کار قرار دارد، اضافه کرد: ناظران نهادهای بهداشتی بر اساس پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا بر روند طبخ و توزیع غذا در آشپزخانه‌های مهدوی نظارت خواهند کرد و این غذاها با همکاری و مشارکت گروه‌های جهادی و داوطلب توزیع می‌شود.

وی با اشاره به کمک خیران نیک‌اندیش، سازمان‌های همسو و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کار طبخ و توزیع غذا در میان نیازمندان بیان کرد: رزمایش «بخشش ایرانیان» نیز از دیگر اقداماتی است که در راستای کمک به نیازمندان در شرایط بحرانی از سوی این نهاد برنامه‌ریزی‌شده است.

مشارکت در اجرای طرح‌های حمایتی کمیته امداد

قائم‌مقام کمیته امداد استان سمنان ضمن دعوت از خیران، مؤسسات خیریه، مراکز طبخ غذا و آحاد مردم برای پیوستن به این رزمایش بیان کرد: دفاتر کمیته امداد و مراکز نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های مردمی برای تهیه و طبخ غذا برای نیازمندان در ماه مبارک رمضان هستند.

قوسی خاطرنشان کرد: عموم مردم می‌توانند با شماره‌گیری کد دستوری #۱*۸۸۷۷* در طرح هم‌سفره و اطعام مهدوی مشارکت داشته باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1419064
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.