مرتضی نوروزپور روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تسهیلات اشتغالزایی در سال گذشته به نسبت مشابه  سال ۹۷ چهار برابر افزایش یافته، و بیشتر در بخش کشاورزی و دامپروری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵ میلیارد ریال از صندوق امداد ولایت به مددجویان تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده،گفت : تسهیلات قرض‌الحسنه شامل کمک به سیلزدگان، تعمیرات مسکن، تحصیل و ازدواج می شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیارجمند گفت : خیران سال گذشته ۷۳۵ میلیون ریال به جشن نیکوکاری کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های فراوان در بخش های مختلف بیارجمند وجود دارد، افزود: استفاده از ظرفیت‌های مختلف جامعه از جمله هیات امناهای مساجد، امام جماعت روستاها ،برای شناسایی محرومان محلات یکی از اولویت‌های کمیته امداد است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیارجمند با اشاره به ضرورت آموزش مددجویان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی و مشاوره شغلی از برنامه‌های این نهاد حمایتی در راستای ایجاد اشتغال پایدار برای اقشار آسیب‌پذیر جامعه است.

پرداخت کمک به مددجویان، کمک به پرداخت هزینه درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، پرورشی و تربیتی به مددجویان، کمک به خرید، ساخت، تعمیر، تکمیل، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویی و کمک به امر ازدواج مددجویان ازجمله خدماتی است که به مددجویان ارایه می شود.

یکهزار خانوار با جمعیت افزون بر یک هزار و ۶۵۰ تن زیر پوشش این نهاد حمایتی در بخش بیارجمند هستند.

شهر بیارجمند در ۱۱۰ کیلومتری جنوب شرق شاهرود قرار گرفته و تا سمنان ۳۱۰ کیلومتر فاصله دارد.

این بخش ۴۰ روستا و حدود ۱۰ هزار تن جمعیت  دارد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.