به گزارش خبرنگار مهر، حبیب‌الله خجسته پور ظهر شنبه در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه جلسه بررسی کوچ عشایر در سطح استان سمنان با اشاره به بارندگی‌های مطلوب سال جاری و ترسالی پیش رو اظهار داشت: مجوز حضور دام‌های عشایر استان در مناطق قشلاقی تا ۳۰ فروردین تمدید شد.

وی بابیان اینکه گلوگاه‌های ورود دام به استان تحت نظارت و پایش نیروهای انتظامی قرار دارد، افزود: تا به امروز و بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی، ویروس کرونا از دام به انسان منتقل نمی‌شود.

ضدعفونی مراکز عرضه و تولید مواد لبنی و کشتارگاه‌ها

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه توصیه می‌شود جهت حفظ ایمنی و سلامت و رعایت موارد و اصول بهداشتی، مصرف فرآورده‌های گوشت قرمز و مرغ با درجه حرارت بالای ۷۰ درجه سانتی‌گراد صورت بگیرد، تصریح کرد: حفظ سلامت مردم مهم‌ترین دغدغه دولت محسوب می‌شود.

خجسته پور خاطرنشان کرد: تاکنون ۴۰۰ هزار مترمربع از مراکز جمع‌آوری شیر، کشتارگاه‌های دام و طیور، ماشین‌های حمل شیر و گوشت، میدان‌ها عرضه دام و ساختمان‌های اداری دام‌پروری استان ضدعفونی شده است.

وی بابیان اینکه کشتارگاه‌های دام و طیور استان در مدار کشتار قرار داشته و مشکلی برای تأمین گوشت قرمز و مرغ وجود ندارد، تأکید کرد: لازم است تا مجوز تردد دام‌های عشایر در داخل استان با هماهنگی منابع طبیعی و آبخیزداری استان صادر شود.

معاون استاندار سمنان هماهنگی با اداره کل دام‌پروری استان‌هایی که دام عشایر از این استان‌ها به استان سمنان وارد می‌شوند را در دستور کار دانست و گفت: دارا بودن پروانه چرا برای مجوز ورود، به‌صورت جدی برای این افراد ضروری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 1398353
  • منبع: mehrnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.