شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و در اوایل اسفندماه این ویروس به کشور ایران رسید، از ظهر دیروز ۲هزار و ۳۸۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به ۲۹ هزار و ۴۰۶ نفر رساند. از این تعداد تا به حال ۲هزار و ۲۳۴ نفر  فوت و ۱۰ هزار و ۴۵۷ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

حبیب‌الله خجسته‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: محدودیت تردد در استان بنا بر تصمیمات کشوری و برنامه‌های ستاد ملی مقابله با شیوع کرونا اتخاذ شده که از ساعت ۱۶ امروز پنجشنبه اعمال می‌شود و  با اشاره به محدودیت در ترددها و سفرها تنها افراد ساکن، می‌توانند وارد شهرها شوند و افرادی هم که در محل سکونت خود هستند برای سفر تصمیم نگیرند چرا که اجازه ورود به شهرها داده نمی‌شود..

*

نوید دانایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: افراد با نظر و خواست خود نمی‌توانند نسبت به انجام آزمایش تشخیص ویروس کرونا اقدام کنند و آزمایشگاه تشخیص کرونا در سمنان نمونه خارج از بخش بستری مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه را پذیرش نمی‌کند؛ تشخیصی بیماران مبتلا به  این ویروس در شهر سمنان صرفا از بیماران مشکوک در بخش بستری مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان با توجه به تشخیص پزشک نمونه گیری‌ می‌کند.

*

سید مهدی برهانی مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان گفت: اصنافی که در حد ضرورت برای خدمات‌دهی به شهروندان در این استان مجاز به فعالیت هستند با توجه به دستور العمل‌های ستاد مقابله با کرونا به سه گروه تقسیم‌بندی شد و واحدهای صنفی که باید به صورت ۱۰۰ درصد فعالیت داشته تا بتوانند مایحتاج  و خدمات ضروری مردم را پاسخگو باشند شامل سوپر مارکت، لبنیات، قصابی- مرغ‌فروشی، تجهیزات پزشکی و بهداشتی، نانوایی، خشکشویی و قالیشویی، آژانس‌ها و رستوران‌ها و اغذیه و کبابی و طباخی صرفا بیرون بر هستند و صنف‌های غیرضروری، پاساژها و مراکز خرید بزرگ، باشگاه‌های ورزشی و بازارهای سرپوشیده و سنتی جزو گروه‌هایی است که تا ۱۵ فروردین تعطیل است و در صورت مشاهده هر گونه فعالیت به طور جدی با آن‌ها برخورد می‌شود.

*

علی اکبر عرب عامری مدیرشرکت پخش فرآورده‌های نفتی استان سمنان گفت: مصرف بنزین در استان از بیست و نهم اسفند ۹۸ تا پایان چهارم فروردین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد کاهش یافت که بیشترین کاهش مصرف بنزین در استان سمنان مربوط به شهرستان گرمسار و کمترین کاهش مصرف بنزین مربوط به شهرستان سمنان است.

*

مهدی جمال رییس کمیته تاسیسات گردشگری و اماکن ورزشی ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: باشگاه‌های ورزشی خصوصی مانند بدنسازی و پرورش اندام استان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا باید تعطیل باشد و درصورت مشاهده تخلف بدون درنگ پلمب می‌شود.

*

مهدی قاسمی رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی شهرستان دامغان گفت: واحد گردشگری متخلف در در یکی از شهرهای تابعه این شهرستان در راستای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا، به دلیل پذیرش مسافر و محدود نکردن اقامت تا اطلاع بعدی پلمب شد.

*

امیر بشیری مسوول نمایندگی اداره صنعت معدن و تجارت میامی در حاشیه بازدید از واحد های تولیدی میامی گفت : ۵۰ هزار ماسک در کارگاه‌های تولیدی این شهرستان برای مقابله با ویروس کرونا تولید شد و از ۲۰ اسفندماه تاکنون هر روز ۳۵۰۰ ماسک تولید می شود.

*

حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی مسوول کمیته مردمی و خیران ستاد مقابله با کرونا شهرستان شاهرود از اهدای ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای تهیه وسایل مقابله با ویروس کرونا خبر داد و  گفت : تاکنون ۷۰۰ میلیون ریال از مبلغ اهدایی خیران برای تهیه ماسک، مواد ضد عفونی و اقلام مورد نیاز گروه‌های جهادی هزینه شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.