علی اصغر جمعه‌ای روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جامعه اقتصادی استان سمنان با حس مسئولیت‌ پذیری ونوع‌ دوستی به منظور کمک به بخش درمان و بیماران مبتلا به ویروس کرونا تلاش می‌کند.

وی تاکید کرد: فعالان عرصه اقتصادی سمنان از جمله تشکل‌های خصوصی پیشرو برای شکست کرونا به شمار می‌روند و برای تامین نیازهای کادر درمان استان گام برداشتند.

وی با اشاره به ۲۵ میلیارد ریال کمک اهدایی فعالان اقتصادی سمنان با محوریت اتاق بازرگانی، بیان کرد: تجهیراتی همانند دستگاه اکسیژن ساز مرکزی، دستگاه‌های ونتیلاتور و الکتروشوک خریداری شده توسط این اتاق به بیمارستان‌های مختص بیماران کرونایی استان اهدا شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: تجهیزات و ملزومات پزشکی مانند ماسک جراحی، شیلد محافظ صورت، لباس یکبار مصرف( گان)، دستکش جراحی لاتکس، دستکش معاینه، کلاه یکبار مصرف، لباس یکبار مصرف (اورال ) ماسک فیلتر دار نیز توسط فعالان اقتصادی استان تهیه شد.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، تصریح کرد: با وجود مشکلات اما بخش خصوصی و فعالان اقتصادی سمنان باور دارند اکنون تلاش‌ها باید در راستای کم کردن دامنه بحران کرونا در این استان باشد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع ، معادن و کشاورزی استان سمنان ابرازداشت: واحدهای تولیدات بهداشتی استان سمنان به صورت شبانه‌روزی فعال شده اند و برخی از این واحدها نیز خطوط تولید را متناسب با نیاز میدان مبارزه با کرونا تغییر دادند.

طبق آخرین آمار اعلامی از سوی وزارت بهداشت، استان سمنان در شاخص نسبتِ مبتلایان به کل جمعیت، در رتبه اول کشور قرار دارد.

ضدعفونی کردن شهرهای استان سمنان و حتی تعدادی از روستاها توسط نیروهای شهرداری، سپاه و گروه های مردمی هم چنین کنترل ورود و خروج با شهرها با تب سنجی و غربالگری از برنامه های مهمی است که این روزها شهروندان شاهد اجرای آن در مبارزه با کرونا هستند.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین و سایر کشورها به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.