سرهنگ حسین صادقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در تمام شهرستان‌های استان سمنان کاربران متخلف در زمینه شایعه‌پراکنی درباره ویروس کرونا شناسایی و تحویل مراجع قضایی شدند، اما در سمنان و شاهرود فراوانی جرم بیشتر بوده است.

وی اضافه کرد: شهروندان و کاربران فضای مجازی اخبار مربوط به ویروس کرونا را فقط از منابع رسمی پیگیری کنند و در صورت دریافت هر خبر مربوط به ویروس کرونا  آن را منتشر نکنند و منبع و صحت آن را بررسی کنند.
صادقی با بیان اینکه شهروندان از انتشار اخبار و شایعات و فیلم‌های غیرمعتبر مربوط به ویروس کرونا در فضای مجازی خودداری کنند، ادامه داد: پلیس فتا با انتشاردهندگان هرگونه شایعات درباره ویروس کرونا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی برخورد جدی خواهد کرد.
وی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا، فضای مجازی را رصد می‌کنند و با افرادی که با انتشار اخبار و شایعات در خصوص ویروس کرونا در کانال‌ها و گروه‌های پرمخاطب در فضای مجازی موجب تشویش اذهان عمومی شوند با جدیت برخورد و به مراجع قضایی معرفی می‌کند.
صادقی تصریح کرد: جعل خبر، بزرگنمایی و انتشار خبرهای دروغین و غیر واقعی از مصداق‌های شایعه‌پراکنی در فضای مجازی است که برخی افراد سودجو به قصد ایجاد تشویش اذهان عمومی و فروش محصولات بهداشتی با قیمت گران دست به این کار غیراخلاقی می‌زنند.
رییس پلیس فتا استان سمنان خاطرنشان کرد: کاربران در فضای مجازی با انتشار نکات آموزشی و بهداشتی و کاهش اضطراب و استرس در بین مخاطبان به شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

از ظهر دیروز یکهزار و ۲۰۹ مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۱۳ هزار و ۹۳۸ رسید، این تعداد در استان سمنان با ۴۱ نفر مبتلای جدید در ۲۴ ساعت گذشته به ۴۵۰ نفر افزایش یافت.
شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در چین به این ویروس مبتلا شدند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
این بیماری، قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به این بیماری جلوگیری کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.