مهسا شاه حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: همایش پیاده‌روی بانوان با هدف ارتقای سلامت و ترویج نشاط در جامعه در ایام الله دهه فجر امسال برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تفاهم‌نامه سه جانبه بین اداره کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمان استان سمنان و شاهرود و اداره کل اداره ورزش و جوانان استان سمنان با محوریت برگزاری دوره‌های سلامت برای بانوان امضا شد و برگزاری همایش پیاده‌روی بانوان در راستای این تفاهم‌نامه است.

شاه‌حسینی خاطرنشان کرد: جلوگیری از بیماری‌های جسمی و قلبی، جلوگیری از خستگی‌های زودرس جسمی، بالابردن روحیه اجتماعی، پرکردن اوقات فراغت و ایجاد اشتغال و  شکل گیری روابط دوستانه و مطلوب بین بانوان، از جمله اهداف این تفاهم نامه سه‌جانبه شده است.

 وی با بیان  اینکه بیش از نیمی از جمعیت جامعه را زنان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: ورزش و تفریح یکی از ارکان مهم و موثر در سلامت زنان است و باید همواره مورد توجه قرار بگیرد.

شاه حسینی با تاکید بر ضرورت ارتقاء خودباوری در بانوان سمنان، اضافه کرد : توانمندسازی و تقویت خودباوری بانوان در کنار بسترسازی و اصلاح نگرش جامعه، ضرورتی برای بروز ظرفیت های این قشر در عرصه های مختلف است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سمنان گفت: توجه به مباحث بانوان در واقع ارزش نهادن به سلامت خانواده و جامعه است و نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ استان سمنان از جمعیت ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفری استان سمنان ۳۴۵ هزار و ۷۰۴ نفر را بانوان شامل می شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.