احسان عباسپور عصر  پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: این محموله اولین محموله صادرات مستقیم از سوی اتحادیه تعاون روستایی استان سمنان بود و افزایش میزان صادرات کنسانتره تولیدی در استان در دستور کار قرار دارد و به زودی محموله‌های دیگری به صورت مستقیم صادر می‌شود.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان بیان کرد: تعاون روستایی استان سمنان امسال برای اولین بار با اخذ کارت بازرگانی توانست محموله کنسانتره  تولیدی در شاهرود را به صورت مستقیم  به ترکیه صادر کند.

عباسپور خاطرنشان کرد: ظرفیت کارخانه کنسانتره شاهرود برای خرید محصولات روزانه ۱۰۰ تن است که اکنون این ظرفیت تکمیل است.

وی یادآور شد: امسال کنسانتره یک هزار و ۵۰۰ تن محصولات کشاورزی مانند سیب و انگور، پس از تبدیل در واحد فرآوری شاهرود، صادر شد، پیش از این، صادرات کنسانتره میوه توسط اتحادیه‌های  فعال در زمینه صادرات انجام می‌شد و تعاون روستایی آمار دقیق از میزان ارزآوری صادرات نداشت، اما اکنون با صادرات مستقیم بسیاری از مشکلات حل شده است.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان خاطرنشان کرد: امسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ تن سیب و انگور به  واحد تولیدی فرآوری میوه شاهرود برای تبدیل کنسانتره منتقل شد.

وی اضافه کرد: سه سال گذشته از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷، حدود ۲هزار و ۲۴۰ تن محصولات باغی پس از تبدیل در واحد فرآوری شاهرود به کنسانتره به خارج از کشور صادر شد.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان بیان کرد: انگور سفید، سیب درختی، انگور سیاه و کیوی از جمله میوه‌های کنسانتره صادراتی استان سمنان به‌شمار می‌رود که در این سال‌ها به کشورهایی مانند روسیه صادر شد.

کارخانه کنسانتره توحید شاهرود در آغاز فعالیت از سال ۱۳۸۶ پنج هزار تن انگور و سه هزار تن سیب درجه سه فرآوری کرد، اما در سال ۸۷ به خاطر سرمازدگی مزارع و باغ‌ها، کنسانتره انگور تولید نشد و فقط سه هزار و ۵۰۰ تن سیب فرآوری شد، طی سال های ۸۶ تا ۹۲ به طور میانگین سالانه سه هزار تن آبمیوه در واحد کنسانتره شاهرود تولید شد و به مصرف داخلی رسید.
در استان سمنان ۴۵ هزار بهره بردار و ۱۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد.
۱۰۸ تعاونی و اتحادیه در چهار گروه تولیدی، روستایی، زنان و کشاورزی در استان سمنان فعال است که بیش از ۶۶ هزار نفر عضو تعاونی های روستایی استان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.