سیدمسعود سیادتی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: پایانه اتوبوسرانی شهر سمنان سال ها در نزدیکی میدان امام حسین (ع) در محله ورودی زاوقان قرار داشت که از کیفیت و ظاهر لازم برای مجموعه مسافربری برخوردار نیست و مجموعه جدیدی در مجاورت ورودی غربی شهر سمنان ساخته و راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر پایانه اتوبوس‌های مسافربری، ایستگاه تاکسی‌های خارج شهری و پارکینگ ماشین‌های سنگین نیز به این محل انتقال داده می شود تا پایانه ای امن و در شان مرکز استان سمنان راه اندازی شود.

وی ادامه داد: محل فعلی پایانه مسافربری سمنان  که در نزدیکی استخر، باغ راه و آسیاب تاریخی زاوقان قرار دارد به این مجموعه های تاریخی و گردشگری پیوند خواهد خورد و المان و استخری نیز با هدف افزودن زیبایی این محل در راستای ظرفیت های گردشگری در حال ساخت است.

وی تاکید کرد: طرح های زیادی در دست بررسی است و اگر منابع مالی اجازه دهد می توان با سرعت و کیفیت بیشتر آنها را به بهره برداری رساند.

سیادتی گفت: گاراژ کلانتر سمنان نیز که نزدیک به نیم قرن پیش به عنوان پایانه مسافربری در جنوب شرقی شهر مورد استفاده قرار می گرفت توسط شهرداری خریداری شده است و به مانند پایانه مسافری کنونی سمنان به یکی دیگر گذرهای فرهنگی تاریخی شهر سمنان متصل خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد:  با توجه به قرار گرفتن گاراژ کلانتر در بافت قدیم شهر و نزدیکی  آن به بازار سمنان، این ساختمان می تواند به عنوان عمارت میانی در این گذر به یک ظرفیت مناسب در راستای گردشگری شهر سمنان تبدیل شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.