مرتضی دارابیان روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: طرح پایش سلامت دانشجویان در حیطه ساختار اسکلتی، عضلانی و فاکتورهای آمادگی جسمانی در حال انجام است. 

وی اضافه کرد: ماهانه با توجه به فاکتورهای مختلف و مراحل ارزیابی، ۳۰ دانشجو از خدمات مرکز تندرستی و مشاوره ورزشی استفاده می‌کنند. 

دارابیان ادامه داد: در این مرکز، ارزیابی تندرستی دانشجویان با بررسی فاکتورهای آمادگی جسمانی و ساختار قامتی دانشجویان انجام می‌شود که در صورت نیاز، برنامه‌های تمرینی و اصلاحی مناسب نیز ارائه می‌شود. 

وی اظهار داشت: این آزمایشها در سالن ورزشی دانشگاه و برای هر دانشجو در مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه، فاکتورهای مختلف سلامت سنجش و مشاوره های لازم ارائه می‌شود.

دارابیان، به لازمه گسترش این طرح اشاره کرد و گفت: بدون شک برای انجام آزمون‌های بهتر از لحاظ کیفی و ضریب جمعیتی بیشتر، این مرکز به تجهیزات تخصصی‌تر نیازمند است.

مدیر واحد تربیت بدنی دانشگاه دامغان به استقبال خوب دانشجویان از این طرح اشاره کرد و افزود: دانشجویانی که در این طرح مورد ارزیابی قرار می‌گیرند، در صورت مشاهده مشکل به متخصصین اداره تربیت بدنی معرفی می‌شوند.

در حال حاضر بیش از پنج هزار دانشجو در ۷۲ رشته و گرایش در دانشگاه دولتی دامغان تحصیل می کنند.

 شهرستان دامغان دارای ۶ دانشگاه، دانشکده و موسسه آموزشی است که دانشجویان در آن به تحصیل می‌پردازند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.