مردم دیاردارالمرحمه از دیرباز به عشق، محبت و ارادت به امام هشتم و زائرانش شهره هستند، امسال نیز همچون سال‌های گذشته با سیاه‌پوش کردن و اهتزاز پرچم متبرک رضوی در میدان مزین به نام امام رضا(ع) در شهر سمنان در روز شهادت امام رئوف(ع) بر سر و سینه زدند.
عزادارای مردم ولایت‌مدار شهر اخلاق با نوحه‌خوانی و مداحی شروع شد و با اهتزاز پرچم متبرک رضوی به اوج رسید و چنان محفلی برپا شد که اشک هر عاشق اهل بیت(ع) بی اختیار جاری می‌شد.
در آیین اهتزاز پرچم متبرک رضوی در شهر سمنان افراد با سن و سال‌های مختلف از طفل ۶ ماه گرفته تا پیرزن و پیرمرد حضور داشتند و بر معصومیت امام مهربانی‌ها می‌گریستند، امامی که جام زهر را نوشید تا اسلام پاینده باشد و ظلم و ذلت قدرت قد برافراشتن نداشته باشد.
دوستداران خاندان عصمت و طهارت و جاماندگان از حرم امام هشتم (ع) با چشمانی اشکبار، سینه زنی و سوگواری در رثای مظلومیت ضامن آهو در روز شهادتش به عزاداری پرداختند و در آیین های سوگواری، سخنرانان با بیان روایاتی از سیره نبوی با مرثیه‌سرایی و نوحه خوانی، فضای معنوی شهر را دوچندان می‌کردند.
حضور جوانان مومن و متدین سمنانی در مسیرهای منتهی به میدان امام رضا(ع)  به نیت پخش نذورات و پذیرایی از عزاداران امام رئوف(ع) پررنگ و افتخار آفرین بود، چرا که جوانان با سربندهای مزین به نام ائمه اطهار با حضور خود با زبان بی زبانی اذعان داشتند تا پای جان پای آرمان‌های انقلاب و دین مبین اسلام ایستاده‌اند.

جلوه جالب دیگر آیین اهتزازپرچم متبرک رضوی در میدان امام رضا(ع) سمنان کودکی بود که بیش از چهار، پنج سال بیشتر نداشت، اما در تقلا برای رساندن  پدربزرگش که روی ویلچر نشسته بود، به صف‌های جلو بود تا پدرش بتواند پیشانی مراسم و پرچم متبرک رضوی را ببیند، تا الطاف امام رئوف شامل حال پدربزرگش شود. 

سمنانی‌ها با اجتماع خود در میدان بزرگ شهر مزین به میدان امام رضا(ع) از ساعت ۹ صبح حضور یافتند و تا ظهر به عزاداری پرداختند و بعد از اقامه نماز ظهر و عصر در این میدان غمبار راهی خانه‌هایشان شدند.
حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، ملقب به رضا و ابوالحسن، هشتمین امام شیعیان در شهر مدینه متولد شد و بعد از پدرش امام موسی کاظم(ع) به امامت رسید و در دیار توس (مشهد مقدس) توسط مامون خلیفه‌عباسی جام شهادت را نوشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.