حسن اسلامی‌راد روز شنبه در نشست ستاد اربعین استان سمنان در سالن غدیر استانداری افزود: در ماه‌های گذشته ۱۹ نشست برای هماهنگی برگزاری آیین اربعین حسینی در سمنان به صورت استانی برگزار شد.
وی خاطر نشان کرد: همچنین در بخش شهرستانی ۲۷ نشست تخصصی در ارتباط با اربعین حسینی با مدیریت فرمانداران برگزار شد که برای حضور موکب‌ها در شهرهای کشور عراق و مرزهای کشور برای خدمات‌رسانی به زائران برنامه‌ریزی شد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان اضافه کرد: استان سمنان در اربعین امسال به ۴۹ هزار و ۵۰۰ زائر در نجف و کربلا و مرز مهران خدمات‌رسانی می کنند.
اسلامی‌راد تصریح کرد: همچنین در اربعین امسال تغذیه ۴۳ هزار و ۱۰۰ نفر از طرف ستاد مرکزی اربعین حسینی به استان سمنان ابلاغ شد که با هماهنگی‌های انجام شده این طرح در گام اجرایی قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: ۳۰ موکب در اربعین‌ امسال پذیرایی از زائران را برعهده خواهد داشت و با همکاری مسئولان گمرک سمنان کالاها مستقیم از استان به کشور عراق صادر می شود.
اسلامی‌راد ادامه داد: سال‌های گذشته کالاها و نذورات مردم از استان به مرز مهران ارسال می شد و از غرب کشور به عراق صادر می شد که با همکاری گمرک استان امسال این رویه تغییر کرد.
مدیرکل امنیتی و انتظامی استانداری سمنان گفت: راه‌اندازی موکب در استان سمنان باید با نظارت باشد و مسئولان در بخش‌های مختلف نسبت به برپایی موکب در نقاط شهری و روستایی دقت نظر داشته باشند.

توزیع ۱۶ هزار وعده غذایی در موکب‌های شهرستان سمنان

فرماندار سمنان‌ نیز در این نشست گفت: ۱۶ هزار وعده غذایی از سوی موکب‌های شهرستان سمنان در اربعین حسینی امسال بین زائران توزیع می شود و  ۹ موکب از شهرستان سمنان برای خدمات‌رسانی به زائران در اربعین حسینی فعال کی شود.
سید عباس دانایی خاطر نشان کرد: همچنین براساس ارزیابی‌های انجام شده موکب‌های شهرستان سمنان در کشور عراق ۱۸ هزار نفر را اسکان می دهد.
فرماندار سمنان اضافه کرد: کمک‌های مردمی شهرستان سمنان به موکب‌های اربعین بسیار چشمگیر است و براساس آمار تنها یک موکب با نام لبیک یا حسین این شهرستان ۹ میلیارد ریال برای پذیرایی از زائران جمع‌آوری کرده است‌.
دانایی اضافه کرد: براساس ارزیابی‌های انجام‌ شده تجمع بزرگ اربعین حسینی امسال در شهر سمنان برگزار می شود و این اجتماع در سال جاری از امامزاده یحیی(ع) به مصلای بزرگ این شهر منتقل می شود.
حسن ارگی فرماندار مهدیشهر نیز تصریح کرد: در سال جاری یکهزار و ۱۰۰ نفر از مهدیشهر به پیاده‌روی اربعین حسینی اعزام می شوند و ۶ موکب به زائران خدمات‌رسانی می کنند.
استان سمنان در اربعین امسال به ۴۹ هزار و ۵۰۰ زائر در نجف و کربلا و مرز مهران خدمات‌رسانی می کنند. در اربعین امسال تغذیه ۴۳ هزار و ۱۰۰ نفر از طرف ستاد مرکزی اربعین حسینی سمنان ابلاغ شد و ۳۰ موکب از این استان پذیرایی از زائران را برعهده خواهد داشت. 
سال گذشته بیش از ۹ هزار نفر از استان سمنان برای بهره‌مندی معنوی در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی شرکت کردند.
۷۳۳۹/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.