تفاهم نامه ایجاد و راه اندازی مرکز فناوری و نوآوری سمنان بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداری سمنان، پارک علم و فناوری استان سمنان و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان امضاء شد.

این تفاهم‌نامه در راستای سیاست‌های کلی کشور برای توسعه اقتصاد دانش بنیان و ایجاد زیست بوم کارآفرینی برای دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی، با هدف حمایت از راه اندازی و توسعه مرکز فناوری و نوآوری سمنان، وابسته به پارک علم و فناوری استان سمنان به امضای طرفین رسید. 

هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه راه‌اندازی و توسعه مرکز فناوری و نوآوری سمنان، وابسته به پارک علم و فناوری استان سمنان، با ماموریت جذب شتاب دهنده‌ها، استارت آپ‌ها، واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان از طریق واگذاری ساختمان شامل عرصه و اعیان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان به همراه متعلقات، تأسیسات و تجهیزات آن به پارک با مساحت عرصه ۷۴۹ مترمربع و اعیان ۹۹۶ متر مربع در قالب هشت دفترچه تملیکی شامل پنج کاربری تجاری و سه کاربری خدماتی با مشارکت معاونت، استانداری و پارک سمنان است. 

استفاده از ظرفیت‌های موجود استانداری سمنان در شناسایی و واگذاری ساختمان‌ها و پهنه‌های صنعتی متروکه و فضاهای قابل استفاده در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری برای میزبانی استارت‌آپ‌ها و شتابدهنده‌ها با هدف بهره‌برداری از اثرات توسعه‌ای و ارزش افزوده حاصل از استقرار آن در راستای باز آفرینی شهری و همچنین توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری به منظور توسعه اقتصاد دانش بنیان یکی از محورهای این همکاری است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رئیس بنیاد نخبگان کشور امروز به منظور افتتاح نخستین مرکز رشد واحدهای فناور خیرساز کشور در شهمیرزاد، شرکت در شورای ادارای استان و بازدید از چند واحد تولیدی دانش بنیان به استان سمنان سفر کرد.

  استان سمنان حدود ۹۰ هزار دانشجو در بیش از ۴۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی دارد. 

۹۸۹۱/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.