معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان خواستار هماهنگی و تعامل بیشتر بین میراث فرهنگی و اوقاف امور خیریه استان به منظور بهره گیری بیشتر از ظرفیت موقوفات تاریخی ثبت ملی شده و از جمله کاروانسراهای تاریخی این استان شد.

به گزارش خبرنگار ایسنا،منطقه سمنان ، حبیب الله خجسته پور در آیین معارفه مدیرکل جدید اوقاف استان سمنان ضمن تجلیل از خدمات مدیرکل پیشین اوقاف استان با اشاره به اینکه اکثر کاروانسراهای تاریخی استان تحت مدیریت اوقاف استان هستند اظهار کرد: برخی از آثار تاریخی و از جمله کاروانسراهای تاریخی استان که در فهرست آثار ملی ثبت شدند تحت مدیریت این اداره کل هستند.

وی به نقش مهم این کاروانسراهای تاریخی در جذب گردشگران اشاره کرد و افزود: تعامل بین دو دستگاه مسوول در این حوزه می تواند هم زمینه عمل به نیات واقفان این کاروانسراهای تاریخی و هم به حفظ این آثار تاریخی مهم کمک کند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به اقبال سرمایه گذاران بخش خصوصی به سرمایه گذاری در این آثار تاریخی که عمدتا در مسیر عبور زوار حرم رضوی قرار گرفتند اضافه کرد: بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی در این بخش می تواند زمینه ارائه خدمات کیفی تری به زوار حرم مطهر رضوی را در استان فراهم کند.

خجسته پور با بیان اینکه نیات واقفان متناسب با زمان وقف این آثار است گفت: باید ارزیابی و نیازسنجی دقیقی از نیازهای واقعی امروز در حوزه وقف صورت گیرد تا مردم بهره مندی بیشتری از نیات امینانه واقفان ببرند.

وی بر لزوم هدایت گری واقفان به منظور ایجاد موقوفات مورد نیاز مردم تاکید و تصریح کرد: واقفان نیز باید با کسب مشاوره از کارشناسان اوقاف و امور خیریه، سرمایه خود را به بخش هایی از وقف سوق دهند که مردم استفاده بیشتری از این عمل خیر واقفان نیک اندیش ببرند.

 وی از اشتغال و کارآفرینی و کاهش آسیب های اجتماعی به عنوان دو نیاز واقعی جامعه امروز یاد کرد و افزود: ایجاد موقوفات جدید در این بخش ها می تواند به رفع مشکلات بیشتری که امروز گریبانگیر جامعه ایرانی است کمک کند.

معاون استاندار سمنان از وقف به مثابه یکی از نیکوترین راه ها برای ماندگاری نام واقفان نام برد و گفت: وقف نقطه اتکاء و حلقه واسطی است که گذشتگان را به آیندگان متصل می کند و از رهگذر این اتصال است که آیندگان از نیات امینانه واقفان نیک اندیش بهره مند می شوند.

وی بر ضرورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی بیشتر در خصوص وقف تاکید کرد و گفت: ارتقا سطح آگاهی آحاد مردم از فرهنگ مترقی وقف می تواند به ترویج و توسعه این سنت حسنه اسلامی کمک شایانی کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.