شهردار درجزین وعده داد: تا پایان امسال هیچ معبری در این شهر خاکی نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسنا منطقه سمنان سید محمد شاهمیری شهردار درجزین در آستانه 17 مرداد ماه سال روز گرامیداشت روز خبرنگار در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات شهرستان مهدیشهر افزود: با برنامه ریزی انجام شده دیگر در شهر درجزین معابر اصلی و فرعی فاقد پیاده رو سازی شده نخواهیم داشت .

وی در تشریح فعالیت 2 ساله شهرداری درجزین از تحقق 106 درصدی بودجه سال 97 شهر درجزین خبر داد و افزود :در سال گذشته بیش از 3 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبارات شهرداری تحقق پیدا کرد و برای بودجه سال 98 بیش از 5 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که پیش بینی می شود بیش از این بودجه در سال 98 تحقق یابد .

شهردار درجزین در تشریح برنامه های شاخص این شهر در سال 97 و همچنین برنامه های سال 98 از پروژه تعریض خیابان انقلاب این شهر که بافت قدیم و تاریخی و همچنین بافت جدید این شهر را به هم متصل می کند تصریح کرد: برای این پروژه که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید اعتباری بالغ به 350 میلیون تومان هزینه شده است .

شاهمیری با بیان این که درصدد هستیم تا دیگر معابر خاکی در شهر درجزین نداشته باشیم خاطرنشان کرد: در سال 97 بیش از 18 هزار متر مربع از معابر شهر آسفالت شده و دیگر معبر خاکی در این شهر نداریم.

شهردار درجزین با بیان این که شهر درجزین جزء معدود شهرهایی است که تمام اعتبارات از محل ارزش افزوده اختصاص یافته به شهرداری‌ها را در بخش عمرانی هزینه کرده است تصریح کرد: طی 4 ماه اول امسال و یکساله 97 بیش از 15 میلیارد ریال هزینه کرد اعتبارات پروژه های عمرانی شهر از محل اعتبارات ارزش افزوده بوده است .

شاهمیری در ادامه تشریح برنامه های شاخص شهرداری درجزین از خرید تجهیزات مربوط به سیستم مکانیزه جمع آوری زباله شهر خبر داد و خاطر نشان کرد: به زودی تمام مراحل جمع آوری زباله‌های شهر توسط سیستم مکانیزه انجام خواهد شد .

شهردار درجزین در راستای توسعه گردشگری این شهر از خرید 2 باغ 7000 متر مربع خبر داد و تصریح کرد: مالکیت این دو باغ در اختیار شهرداری است و به زودی طرح گردشگری جهت جذب توریسم و گردشگر در این شهر اجرا خواهد شد .

وی در خصوص صدور پروانه‌های ساختمانی شهر درجزین به مساحت 7100 متر مربع پروانه ساختمانی در سال 97 خبر داد و خاطر نشان کرد: در چهار ماهه اول امسال 3500 متر مربع پروانه ساختمانی صادر شده است.

وی در این خصوص گفت: شهر درجزین فاقد انبوه سازی و برج سازی است و به همین دلیل صدور پروانه ساختمانی در این شهر کم است.

عدم اجرای طرح مطالعاتی فاضلاب شهر درجزین

شهردار درجزین در ادامه ضمن گلایه از مسئولین استان و شهرستان که در جلسات مختلف در خصوص اجرای طرح فاضلاب شهری درجزین سخن می گویند افزود: تاکنون حتی بخش مطالعاتی اجرای این طرح در شهر درجزین انجام نشده چه برسد به آغاز عملیات اجرایی .

شاهمیری از عدم همکاری مسئولین شهرداری مهدیشهر در خصوص رفع مشکل پیچ نیران درجزین خبر داد و خاطر نشان کرد: بلوار کارگر به مسکن مهر محدوده پیچ نیران که در این منطقه بیش از 150 خانوار سکونت دارند موجب بروز حوادث ناگوار در این منطقه می شود که مطالبه به حق مردم شهر درجزین رفع سریع پیچ نیران می باشد .

شاهمیری در ادامه تشریح فعالیت های شهرداری درجزین از راه اندازی واحد فرهنگی در این شهر خبر داد و افزود: کار گروه فرهنگی،ورزشی و اجتماعی در ذیل این واحد جهت برگزاری برنامه های منسجم فرهنگی درشهر درجزین تشکیل شده است که  با مشارکت بسیج منطقه، ستاد نماز جمعه و NGO برنامه های ویژه ای پیش بینی شده که در طول سال برگزار خواهد شد .

شهردار درجزین با گلایه از عدم همکاری واحد آتش نشانی شهرداری مهدیشهر به منظور خدمت رسانی به مردم شهر درجزین از انعقاد قرارداد با سازمان آتش نشانی شهرداری سمنان خبر داد و تصریح کرد: طی تفاهم نامه منعقد شده با شهرداری سمنان مقرر شد خدمات مربوط به آتش نشانی در شهر درجزین توسط سازمان آتش نشانی سمنان انجام پذیرد .

برگزاری سومین جشنواره ملی انار (یاقوت سرخ) در آبان ماه سال جاری

شهرداری درجزین با اشاره به برگزاری موفق 2 دوره جشنواره ملی انار (یاقوت سرخ) در شهر درجزین افزود : با برنامه ریزی های صورت گرفته انشاء الله آبان ماه سومین جشنواره ملی انار در شهر درجزین برگزار خواهد شد .

در ادامه این نشست حسن کاشفی رئیس شورای شهر درجزین با بیان این که بیش از 11 سال از عمر شهرداری درجزین می گذرد ولی مردم همچنان برای رفع مشکلات خود به شهرداری شهر مراجعه می کنند خاطر نشان کرد: به دلیل عدم حضور برخی از دستگاه های خدمات رسان ، مردم در شهر درجزین، ناچارند که به شهرهای مجاور مراجعه نمایند .

وی با بیان این که برخی از مراجعین به شورا درخواست فعالیتی را از شورا دارند که اصلاً جزء اختیارات و وظایف این شورا نمی باشد تصریح کرد: مسئولین استان و شهرستان جهت رفاه حال مردم شهر درجزین دفاتر و یا نمایندگی ادارات خود را در این شهر راه اندازی کنند تا حداقل نیازهای مردم را برطرف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر درجزین با اذعان به این که شغل اصلی مردم این شهر کشاورزی و دامپروری است خواستار تأسیس و راه اندازی صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی در شهر درجزین شدند .

کاشفی در پایان ضمن انتقاد از مسئولین استان خاطر نشان کرد: امکانات موجود در شهر درجزین با خدمات یک روستا قابل قیاس است .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.