براساس آمار سال ۹۷ تعداد ۴۸ مورد آتش سوزی، ۵۵ زلزله بالای ۳.۵ ریشتر و ۱۰۸ مورد سیلاب در استان سمنان رخ داد و آخرین زلزله رخ داده در سال ۹۸ مربوط به شهرستان دامغان بود.
امسال در شمال غرب دامغان ۴۲ زلزله با قدرت های متفاوت تا ۴.۷ گزارش شد، اما در این بین نبود ایستگاه لرزه نگاری در شرق استان و در شهرستان دامغان قابل تامل است و یکی از مطالبه‌های اصلی مردم ایجاد مرکز لرزه نگاری با توجه به وقوع چندین پس لرزه و زمین لرزه در این شهرستان است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان گفت: مسوولان برای ایجاد مرکز لرزه نگاری در شرق استان تلاش کنند.
ایرج رئیسیان در نشست شورای مدیریت بحران استان سمنان در سالن اجتماعات مدیریت بحران استانداری، افزود : ایجاد مرکز لرزه نگاری حدود سه میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان تصریح کرد: چندین بار در روزهای اخیر دامغان در اثر زلزله لرزید و استان های معین استان سمنان در زمان وقوع چندین پس لرزه برای خدمات رسانی به این استان آماده باش بودند، اما یک مرکز لرزه نگاری برای بررسی دقیق وضعیت در منطقه وجود ندارد و ضروری است مسئولان اهتمام ویژه برای ایجاد مرکز لرزه نگاری داشته باشند.
۶۴ گسل بزرگ در سمنان فعال است و به دلیل زلزله خیز بودن استان باید تمامی دستگاه های اجرایی برای کاهش خسارت های احتمالی مالی و جانی در آمادگی باشند و یکی از راهکارهای بررسی عملکرد زمین در این مناطق وجود مرکز لرزه نگاری است.
۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.