محب علی احسانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: از 6 میلیارد و 500 میلیون ریال 2 میلیارد و 600 میلیون ریال کمک نقدی مردم استان سمنان به مناطق آسیب دیده از سیل در کشور بود و بقیه کمک غیرنقدی مردم این استان به مناطق سیل زده کشور ارسال شد.
وی تصریح کرد: تاکنون 16 کامیون و کامیونت از کمک های مردمی استان سمنان شامل مواد شوینده، مواد غذایی، پوشاک، آب معدنی، شیرخشک و اقلام بهداشتی و ضروری به مناطق سیل زده کشور اعزام شد.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان سمنان ادامه داد: 37 پایگاه ثابت و 33 پایگاه سیار این جمعیت آماده دریافت کمک های نقدی در بخش های مختلف استان است.
وی با بیان اینکه 80 نیروی انسانی به مناطق سیل زده اعزام شدند، خاطر نشان کرد: 110 نفر از دواطلبان نیز برای جمع آوری کمک های مردمی در این مدت فعالیت داشتند.
احسانی تاکید کرد: مردم، بهتر است به جای تهیه کالا، به صورت نقدی کمک کنند، چرا که حمل و نقل و بسته بندی کمک های غیرنقدی نیازمند زمان و هزینه جداگانه است.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان سمنان اظهارداشت: مردم در صورت تمایل به ارسال کمک های غیرنقدی به مردم سیل زده می توانند با تهیه مواد غذایی به صورت کنسرو، پتو، زیرانداز، نایلون، شیرخشک و اقلام بهداشتی مانند نوار بهداشتی و پوشاک، آن را به پایگاه های جمعیت هلال احمر این استان تحویل دهند.
معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان سمنان یادآور شد: مردم می توانند جهت کمک های نقدی به هموطنان سیل زده و جبران خسارات وارده به آنان از طریق شماره حساب 99999 نزد همه بانک های کشور یا با کد دستوری #120* اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، بارش شدید باران که از 26 اسفند 97 در کشور آغاز شد طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی بسیاری از نقاط شهری و روستایی در مناطق مختلف کشور را به همراه داشت، استان های لرستان، گلستان و خوزستان بیشترین آسیب را از سیلاب ها داشتند.
9891/6103
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.